závislost
Marty
Dobrý den(kvalifikovaný odborníci s úmyslem poradit)., Vás péro fetáci a fetačky.- což neni myšleno špatně, ale budme soudný - sám sem to přijmul že sem feták.
Jednou sem ze zvědavosti ,,jak jinak,, zkusil ,,matro,, - (pervitin).
Mohu Vám odpřísáhnout že od té doby se rok a půl snažim vyjít z těhle sraček ven ! - Psychická závislost je (krutá a hodně těžká) a to sem si myslel že to mám tzv. na háku a že moje vůle je ,,krutěpřísná,, .) - sem zvyklej být arogantní a mluvim jen slengově - to po tom užívání., tak omluvte slang - jinak sem byl fungovanej sportovec a satudent Vš .), čimž se nevychloubám - jen konstatuju že kdokoli at bezdomovec,boháč,losser mohou pokusit a pak zažijou bolest. No ale nic, poslední tři měsíce duben,květen, červen sem smažil každej den. Už sem bez toho ani nevstal do práce. Pořád sem si řikal že to hecnu, hecnu - ale pak Vás přestane bavit si nalhávat něco co nehecnete.. Když už sem měl opravdu, oproti 6.měsícům fakt trojnásobný stavy na dojezdu a absolutní nezačlenění do společnosti - ba naopak úprk, začal sem si uvědomovat že mi to hrozně bere. Asi 10kg, kamarády,vzpomínky, podmínka v práci a cca 40/50 tisíc, o charakteru člověka nemluvne. Rozhodnul sem se že to hecnu už fakt naposled nebo že půjdu na tzv.ambulantní detox,, .Když sem to hecnul, byl sem pořád v práci kde sem žehlil průsery kvůli emoční nestabilitě, a ve volnu sem musel pořád makat aby nemyslel na pervitin -, nebo sem pořád boxoval a rozhodnul se, že si dodělám VŠ.Uběhnul měsíc, nabral sem deset kg a všechno je zase ok.,ba naopak víc všechno hecuju. ALE ! - sedim tu zase nafrčenej a to vstávám do práce. Včera mi to ujelo - navšívil sem špatný lidi a bylo. Už mě to sere fakt ! Už nechci ten pocit! Nejvíc zevšecho si odpřísáhnu že nebejt včera chlastu tak sem to vydržel protože cejtim že jdu hore že chci konečně moc .) ! .Věřim že sem jeden z těch co jde hore a nic ho nezastaví - ale jestli mám říct doopravdy tak mi to zato nestálo /ztracenej rok života a přítelkyně v piče. Cěmuž se ani nedivim ba naopak!.. Haloooo, - lidi, sou na tom tvrdý fataly i sem dvakrát nemohl dejchat a omdlel na dobu neurčitou v lese. Pokuste se uvědomit jak se chováte - fakt mimo ! Já se snažim ! . Matro je bílá smrt co si nebere servítky, mrdne tě na beton a jednej.. Pokusim se poradit těm co váhaj., nikdy to neberte do huby!!! nikdy to nechutnejte a tzv.lacinej lajnovačům za grátis hned dejte bombu na bradu! nájezdy dřív byly super ale všechno má svůj konec - po čase už ani nenajedete spíš stereotipně dopadnete.A ikdyž si ted řikáš tak daleko nepůjdu(no přesně ty co čteš) - věř že si tě piko najde brácho tak skonči ! Poznal sem ,,kamarádku,, - na matru nemáte kamarády - když si šnupala po třetí. Půl roku pryč a ta holka je na sračky. Povahově vyřízená typka co se lituje a cejtí úzkost, bez práce - ale keš na matro ten co ? JE . Prej má na háku zatim - no víme že nemá ale musí sama seba uvědomit že je něco špatně. V něčem mi to péčko otevřelo oči, zjistil sem že sem přišel o kamarády - který vlastně ani nebyly protože sem tolikrát trpěl a nepomohli ani si neudělali čas, dále se cejtim když abstinuju víc ráznej, moc se ,,nesrat,, s lidma co mám v piči - bejt svůj a zarabávat na seba ne na druhý - ty jebat, přijde mi že sem tou drogou zažil těžký časy tak sem občas trošku na výši - nenechám se poučovat a arogantně až někdy povrchně odpovídám - rád vracim lidi nohama na zem - otevře Vám to oči dost .) !-aspon si to myslíte . Za cca 5 vlastností sem rád,pokud vyhraju!! ale položmě si otázku ? - stálo to zato ??? kdo neprosmaží fatály ten nikdy nepochopí vo co tam kurva jde je to peklo people !! No nic já musim dneska do práce a po práci hledat podnájem - na konci smažení mě Naši vyhodili z baráku se slovy z Tebe se stal feták ty chudáku. Metamfetaminová brada a vyhejbání se rodině, zhubnutí, zuby, bedary, nálady Vás mohou prozradit, lepší bejt to vy bez drogy ne ? mysli.) !! a ubytovna nic moc. Nebudu Vám co to čtete tady psát že něco přeju nebo tak. Sami asi už dobře víte o co jde a jestli jste u 1.stepu na piku ( tzn.u šnupání krátkou chvíli/tak hltáte informace a studujete piko! - ale PAMATUJ !!zažiješ zoo i fatály i deprese - ale nesmaž v kuse to je pak ta pravá sranice!myslíš že už víš ? nevíš ! - stejně jako já oproti jehlám ani už vědět nepotřebuju ! ikdyž to občas brácho bolí - mysli - nebot celý tvůj život je v tvé mysli! hlavy z prdele ven - jdete radši s rodinnou kurva ven ! Zarabejte kešh a investujte nebo jen to co sami vybudujete budete mít ! - tak si kurwa kámo místo fetu kup báwo a bud už kápo!!!!!! hecuj hecuj.. - doporučim dobrý pecky na vyhecování abstinenčních příznaků - nebo jen při posilovně či při čemkoli. kontrafakt - život je boj , kontrafakt - dává mi , kontrafakt ERA ( a mrdejte lépe řečeno neřidte se bulvárem, každej ted nesnáší rytmuse ale pojd a poslechni !!!) , 6.smysl - pervitin , h16 brácho mysli !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ej hej

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Píšete toho hodně, a podle toho, co jste zmínil, tak i pod vlivem drogy. Chápu, že to, co píšete, je pro Vás hodně důležité - o tom, jak jste začal s pervitinem, jak Vás to změnilo, jak se pokoušíte přestat, a jak se najednou sedíte u počítače opět pod vlivem perníku.
Je to rozhodně tak, že pervitin vám pomalu a někdy nenadále začne brát - psychickou i fyzickou pohodu, přátele, práci, peníze, vztahy s rodinou... a v tu chvíli začínáte cítit, že to jde spíš ke dnu, než aby to byl nějaký příjemný úlet.
Podařilo se vám měsíc abstinovat, navázal jste vztahy s přáteli, kteří drogy neberou, věnoval jste se práci. Pokud to dobře chápu, tak nynější "relaps" (jak se říká užití drogy po nějaké době abstinence) spustilo užití alkoholu. Odpovídám dotaz bohužel s nějakou prodlevou, tak nevím, jak jste na tom ted. Pokračujete v braní pervitinu? Nebo se Vám to podařilo po večírku zastavit?
Těch myšlenek a chutí na pervitin se zbavit dá. Ale bohužel je to běh na dlouhou trať, není to o týdnech, ale spíš měsících. Závisí to hlavně na tom, jak dlouho jste pervitin bral, a nakolik Vám zasáhl do života. Nejde to zmáknout nějakou jednoduchou radou, které se budete držet, a budete mít klid... Fakt je potřeba změnit life style, přestat se stýkat s lidmi, kteří berou, nechodit na místa, kde se bere a která s tím máte spojené. Po nějaké době se s tím člověk naučí žít, aniž by podlehnul. A po další době to postupně vymizí a nebude Vás to obtěžovat... a pak to zmizí úplně. Ale pokud budu úplně upřímná, tak na pervitin budete průběžně myslet hodně měsíců, budou se Vám zdát o něm sny, a klid budete mít třeba po roce, dvou i víc. Ale postupem času to bude mnohem méně intenzivní a nakonec se to ztratí. Opravdu.
Co se týče alkoholu - alkohol bývá obvyklý spouštěč relapsu, je lepší se mu vyhnout, aspoň na nějakou dobu, než se člověk stabilizuje... Takže opravdu doporučuju nepít. Sám asi ted víte proč.
Napadá mě, že asi nejlepší variantou v tuto chvíli, je obrátit se na nějakou odbornou pomoc. Ve Vašem případě zřejmě ambulantní. Přinejmenším budete mít šanci své potíže s drogami s někým řešit, poradit se, aniž by Vás někdo odsuzoval, získal byste potřebnou podporu a informace...
Nevím, odkud jste, tak Vám nemůžu přímo někoho z kolegů doporučit, abyste se měl hned kam obrátit. Napište mi, kolik je Vám let, jak dlouho berete, a odkud jste, a mohla bych Vám najít někoho, kam byste mohl zajít. Nejde o léčbu, ale jen první nezávaznou konzultaci, kdy byste jen zjistil, jak na tom jste, a jaké jsou možnosti, které se nabízejí. Například v rámci nějaké ambulantní docházky.
Tak dejte vědět. Zatím držím palce.