pervitin nežadoucí účinky
lena
Dobrý den, už několik let abstinuji, ale když jsem kdysi užívala pervitin nitrožilně, tak jsem měla takový zvláštní nepříjmné stavy. Někdy jsem měla úplně ledové ruce a nohy s \"fialovýma mapama\" na nohou a byla jsem jakoby ztuhlá..podobně, jako když člověk promrzne. Bylo to většinou po užití dávky a to jsem ležela v posteli zabalená pod dekou a přesto mi byla zima. Nevíte, čím to mohlo být způsobeno? Další věc na kterou bych se chtěla zeptat je ta, že jsem byla jednou převezena rychlou do nemocnice. Měla jsem pervitin od ne moc dobrého zdroje, který byl žluté barvy. Měla jsem nepravidelný tep, silné bušení srdce, silné návaly dušnosti, kdy jsem se nemohla pořádně nadechnout, halucinace-po rukou mi lezly broučci, rozmazané vidění, špatná motorika a panika. V lékařské zprávě bylo napsáno akutní intoxikace. 4 dny jsem ležela na kapačkách. Bylo to opravdu způsobeno intoxikací (po několikadenním užívání) nebo špatně vyrobeným pervitinem? Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
pokud jste mívala pocty chladu a zimy po dávce po častém užívání, mohly je způsobovat poruchy krevního oběhu souvisejícími právě s jeho dlouhodobějším užíváním. Mohly být také způsobeny změnami krevního tlaku, kdy po jeho zvýšení po aplikaci mohl po různě dlouhé, či krátké době prudce poklesnout. Podobné problémy mohou souviset i s tím, jestli, a kolik jídla jste před tím snědla. Byl li Váš organismus "hladový", přestože jste neměla na jídlo pomyšlení, mohly se podobné stavy objevit. Velmi důležité je dodržování pitného režimu, při dehydrataci, ke které při jeho nedodržení zákonitě dochází, jsou stavy, které popisujete velmi běžné.
Žlutě zbarvený pervitin nemusí být vždy bezpodmínečně nekvalitní, stejně tak i čistě bílá látka může být chemicky znečištěná a nebezpečná. Jisté však je, že jakmile má látka podezřelou barvu, či konzistenci, pak riziko, že může způsobit zdravotní problémy, bývá daleko vyšší. Situace, jak jí popisujete, napovídá o tom, že mohlo jít o špatnou nekvalitní drogu, ještě víc však o možném předávkování nehledě na její kvalitu. Tím spíš, že jste ji brala několik dní v jednom zátahu.
Cením si a obdivuji Vás, že jste se dokázala z užívání pervitinu vymanit.
Napište nám, jestli Vám naše odpověď byla užitečná, rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Děkuji, přeji krásné letní dny,
Amrit Sen.