prosim o pomoc
mufinek
Moc prosim jak pomoct?Je možné píchat si drogy do stehna?Vypadá to jako malé modré modřinky?Ale strup na vrchu nebyl bylo jich moc vedle sebe cca15-20.Jde o moji sestru a chci pomoct ale nemám důkaz když se jí zeptam řekne že ne ale máma ji vyhodila z baráku že se tahá s fetákem!Nikam nechodí po roce jela k vodě(jemu se to nelíbilo)a mela na pravém stehně toto já se ptala co to máš?Prý od špon což je hloupost!Jsem zoufalá nevím co dělat nemůžu jíst furt přemýšlím a nevím jak dál!Na koho se obrátit.Řekla jsem jí at od něho odejde-vrátí se domů a řekla mi že ne že se ho bojí a já to nechápu proč?Že by neměla drogy nebo že se pomstí?Vídáme se málo nikam ji nepouští on nežije jako já nedělá prý celý den prospí a v noci někde lítá moc vás prosím co mám dělat?Ptala jsem se sestry zda bere drogy řekla že ne vždy se jen při této otázce rozčílí ale já jí nevěřím proboha její 20let!Jak dál co mám dělat?Prosím moc o radu.Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
drogy je možné píchat i do svalu, ale obvykle se to nedělá. Napadá mě, jestli nejde spíše o následky nějakého domácího násílí, podle toho co píšete. Možná ale není až tak důležité, co to je, i kdybyste zjistila, že je to od drog, nic tím nezískáte. Sestra sama ví pravdu a o ničem byste jí tím nepřesvědčila. Důležité je, že Vaše sestra žije v nevyhovujícím vztahu, že jí asi není dobře. Zkuste na chvíli zapomenout na to, jestli bere drogy nebo ne a spíš poslouchat, co Vám sama řekne. Jestli si bude na něco stěžovat, jestli jí bude něco trápit. Pak byste podle toho snad mohla nějak pomoci. Tím, že jí budete neustále nutit do nějakého přiznání, ji spíš ztratíte. Jen dejte pozor, jakou pomoc bude žádat. Určitě nikam nevede půjčit jí např. peníze, dokud je se stávajícím přítelem.
Celá situace vypadá poměrně komplikovaně a možná je ještě mnoho důležitých detailů, které se Vám do dotazu nevešly. Proto by nebylo špatné zajít se poradit osobně, do některého z center pro příbuzné závislých (i když to Vaše sestra snad není, drogy v celém případu hrají zřejmě roli). Ideálně byste tam mohli jít i s rodiči. Pokud byste potřebovala kontakt, napište, kde by to mělo být.
Přeji hodně sil, ať se situace zlepší.