přítomnost drogy
majak
Dobrý den,
jak mohu poznat přítomnost drogy u
syna - je často unavený, červené bělmo v očich, on tvrdí že je nevyspalý. Reakce jsou podrážděné. Test drogy ze slin nebo moči - jaký vybrat???Poraďte prosím.Jaká droga je pro mladé nevíce dostupná?
Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
otázka testování na drogy je velice ožehavá. Celá situace, kdy požadujete po dítěti moč (a ideálně byste měli být přímo s ním na toaletě, aby nedošlo k záměně) je pro obě strany dost nepříjemná a nedůstojná a narušuje vzájemnou důvěru a komunikaci. Pak je další otázkou, co s výsledkem. Musela byste koupit testovou baterii na více drog (mají v lékárně za několik stovek korun). Pokud by byly testy negativní, řekne Vám to pouze tolik, že např. v uplynulých několika dnech nekouřil syn marihuanu (nejdostupnější droga). Co se ale dělo před týdnem nebo měsícem, to nevíte. Ani další drogy se nezobrazují příliš dlouho. Je tedy lepší vycházet z toho, jak se syn chová, co se kolem něj děje a bedlivě to sledovat a mluvit s ním o tom. Užívání drog by se, pokud budete pozorná, poměrně brzy provalilo. Může mít ale také jiné problémy, i to je třeba brát v úvahu. Mnoho užitečných informací o tom, jak postupovat na úplném začátku, kdy máte teprve podezření, najdete na www.odrogach.cz, v sekci pro rodiče.