drogy
gigi
dobry den,chtěla jsem se zeptat a to už na pokraji svích možností ,na svého bratra a nato jak bych já mohla mu pomoci.I když už si osobně myslím že mu moc pomoci není když tam není vůle...mojemu dratrovy je 26let a několi let je zavislí na pervitinu a thc,které ho dovedli až na hranici bezdomovectví a uplného úpadku ve společnosti..snažily jsem s mu pomoci jak bydlením tak po finanční stránce ale nikdy to nevedlo ktomu aby se postavil na nohy a žil jako civilizovaný člověk,v posledních dnech už ani nevím o čem se sním mám bavit a vůbec ani nevím jak protože nevím co se mu honí v hlavě.Jemi ho moc líto je to docela hodný kluk i když s jeho životem a chováním moc nedokazal že tomu tak opravdu je.Není schopný si několik let vyřídit občanský průkaz a jiné osobní věci,nevím zda mi nějak poradíte a zda vůbec odepíšete ale už nevím co dělat a koho oslovit aby nezahodil mladí a život všeobecne.Prosím za každou odpověd či radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je mi moc líto, že Vám nemohu napsat nějaký zázračný recept. Bohužel je fakt, že někteří lidé si vybrali žití na ulici, s drogami, a těžko říct, co se musí stát, aby se pokusili svlj život změnit. U někoho je to vězení, u někoho vysoké dluhy, u jiného zdravotní problémy, očekávané narození potomka, úplná samota, psychické potíže vedoucí k hospitalizaci. Bohužel je i skupina lidí, u kterých se zdá, že ať se stane, co se stane, vždycky se zase na ulici vrátí. Dokud bratr neprojeví alespoň minimální vůli něco měnit, neuděláte nic. Pak je dobré trvat na svém druhu pomoci, tedy pomoci do léčby, kterou by mělo být v této pokročilé fázi podmíněno cokoli dalšího. Nyní už není možné jednat s ním jako se zdravým, schopným člověkem, tedy např. sehnat mu práci a bydlení a čekat, že se chytne. To už v podstatě není reálné.