Vliv marihuany na antibiotika
fifi
Dobrý večer,chtěl sem se zeptat jestli,když kouříte marihuanu při lečení se antibiotiky stejný vliv jako alkohol.Bylo mi řečeno že by se nemělo nic stát.že marihuana nepusobí na tyhle věci jkao alkohol. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, ono vždycky jde o to, na jakou konkrétní látku a pak taky o to, zda interakci těchto látek někdo studoval. Marihuana ale jistě účinkuje jinak než alkohol, a taky s sebou nese jiný rizika. Nějaké starší studie hovoří dokoce o jistém antibakteriálním působění marihuany, také její působění na imunosupresicní Rc. ve slezině může mít jistý pozitivní efekt (tedy, jen za určitých okolností - stimuluje tento receptor jen slabě - takže jej může ochránit před vazbou silnějšího imunosupresiva). Nakonec - osobně bych se spíš spolehl na to, že je dycky lépe nekombinovat a po dobu nemoci bych nehulil.
P.s.Pokud souhlas s usem marihuany vyslovil váš praktický lékař, když vám preskriboval antibiotika, tak to bude jistě v pořádku. :-)