léčba
Karel
Syn se mi svěřil,že bere drogy chtěl bych mu pomoci ale nevím jak,sám se bojí o práci a jak bude na něho pohlížet okolí,myslím si,že to není za dané situace podstatné,jsem vdovec mám jen jeho a hrozně mě to trápí,děkuji za odpověd či nějakou povzbudivou radu

Odpověděl: František Šuranský
Dobrý den,
velice se omlouvám za pozdní odpověď. Váš dotaz je poněkud náročnější a bohužel přes prázdniny se nám moc nedaří zvládat odpovídat na dotazy ve lhůtě, v jaké bychom chtěli.
Vážím si důvěry, se kterou se na naši poradnu obracíte. Sdělujete, že se trápíte tím, že Váš jediný syn bere drogy a nevíte, jak mu pomoci. Z vašich řádků o vás vím dost o tom, jak Vám asi je a čím jste si asi musel v životě projít. Pro účinnější nasměrování k odborné pomoci bych však potřeboval znát víc faktických informací (např. co a jak dlouho syn bere, zda už situaci nějak rešil, jaké město je pro Vás nejdostupnější....).
Pozitivní na celé situaci je to, že se Vám syn svěřil, má-li k Vám stále důvěru je vždy větší naděje na změnu. Dále je dobře, že se obracíte pro pomoc a v neposlední řadě je výborné, že strach syna o práci a z reakce okolí vnímáte jako méně podstatné.
Jeli to možné, navštivte i se synem některé z poradenských center zabývající se závislostmi. V Praze to může být např. Poradna pro rodiče ve Školské ulici (http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html), v menších městech to mohou být AT ordinace nebo tzv. K-centra, adiktologická centra apod. Pro lepší orientaci můžete využít tzv. Mapu pomoci, kterou najdete zde: http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
Přeji Vám hodně síly a energie
František Šuranský