Léčba
jarda
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat,jaká je šance léčby ženy 25 let,která je na pervitinu 9 let.Samozřejmě počátky byli šňupání, poté nitrožilně. K tomu pravidelné kouření trávy.Zajímala by mne šance, kdyby tato žena projevila o léčbu opravdový zájem. Já osobně si myslím, že zbavení závislosti je po takové době i pod odborným dohledem nemožné.Zajímaly by mne zkušenosti z praxe,nebo nějaká statistika.Tato žena má rok a půl starou nádhernou dcerku,která by mohla být její motivací.Děkuji za odpověď.Jarda

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud bude ta 25 letá žena motivovaná dostateně ke změně, je šance velmi slušná. Statistiku takhle úplně neumím, ta se spíše vztahuje k jednotlivým typům léčby i když nepochybně bych někde našel i jiné statistiky, ale zase se obávám, že by nebyli specificky pro ČR. Má klinická zkušenost je ale taková, že pokud je pacient jinak duševně zdráv, je dostatečně motivovaný, spolupracuje, podaří se smysluplný matching ve smyslu nalezení vhodného typu léby je šance na zvládnutí problému ve smyslu abstinence a nebo stabilního fungování kolem 70-80%. Nicméně - klíčová je motivace a spolupráce a to jsou faktory, které nebýv ají vždy přítomny.