Přenos
Novas87
Dobrý den já bych se chtěl zeptat jestli se drogy např. marihuana, pervitin , kokain , extáze mohou dostat do těla slinami že na vás někdo prskal. A bral tyto drogy.Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den
V zásadě je to není úpně pravděpodobné. Člověk by musel mít plnou pusu drog a pak to na vás prsknout a vy byste to pak všechno olíznul. Ano velmi nechutné, ale pravděpodobně jediné možné řešení přenosu. Pokud je někdo intoxikován drogou, zpravidla je tělními tekutinami, krví počínaje, slinami a jinými sekrety konče, droga velmi naředěna. A to ve chvíli těsně po aplikaci. Později je droga již metabolizována a tedy nelze ji přenést, přestože její účinek přetrvává. To znamená, že člověk, který si před hodinou šňupl pervitin a pak si někde na diskotéce kýchne, prskne to na vás, tak na vás žádnou drogu nepřenese, maximálně stopy neúčinných metabolitů.
Doufám, že pomohlo
S pozdravem
A.Termer