silnicni kotrola
Parek
Dobrý den,
jak je možné že při silniční kontrole mi udělali test na drogy a ze mi vysel pozitivni.. V zivote jsem si nic nevzal vzali mi ridicak a ze krev poslou do Prahy.

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den
Děkujeme, že jste se ozval. Pokud jste opravdu nikdy nic vědomě nepožil, je zde několik možností, kde se mohla stát chyba a došlo k tomu, že test měl tzv. falešně pozitivní výsledek.
První variantou může být neodborná manipulace a sběr vzorku. Další variantou může být vadný test buď již z výroby nebo poškozený špatným skladováním. Případně kombinací obou variant. Nepíšete jak testování probíhalo.
Obecně to funguje takto: Když má Policie důvodné podezření (důvodným podezřením může být i vadný test, falešně pozitivní!), že jste byl v době řízení pod vlivem návykové látky, je povinna vám zabránit v další jízdě, a dopravit na odběr krve, ze kterého se následně prokazuje, zda jste řídil pod vlivem či nikoli. Krevní test potvrdí či vyvrátí výsledek orientačního testu. Dokonce řekne, zda-li jste řídil pod vlivem nebo byly zachyceny jen neúčinně metabolity (užil jste drogu v minulosti, ale ne v době, kdy jste řídil). Podle jejich množství se dá dokonce odhadnout před jakou dobou jste drogy užil.
Pokud se "v  Praze" z krve ukáže, že jste pod vlivem nebyl, měl byste dostat řidičák zpátky.
Hodně štěstí
A.Termer