budoucí přítel a nadužívání marihuany
rez
Dobrý den,
Seznámila jsem se s klukem, který se mi líbí (je to oboustranné), ale nelíbí se mi, že nadužívá marihuanu, hulí od rána do večera. Do práce chodí normálně, je hodně pracovitý, pracuje třeba 14 dní a pak má dva dny volno. Pervitin v tom není, poznala bych to, jelikož mám dlouhodobou osobní zkušenost s prací v K- centru. V minulosti se léčil ze závislosti na alkoholu nepije. Takže si tak v duchu říkám, zda se nejedná o přejití na jinou závislost, ale nechci ho diagnostikovat, zkušenosti mám sice rozsáhlé vzdělání ovšem nedokončené, takže to je pro mě zásadní, aby mi poradili jiní. Rozumíme si, je hodný. Od jeho kamaráda vím, že má velmi špatné rodinné zázemí. Vím, že otázku zda s ním chodit nebo ne za mě nikdo nerozhodne, taky vím, že pokud nebude chtít sám, tak s tím nepřestane, naivní už nejsem. Já sama mnoho nepiji občas si dám rekreačně jointa cca jednou za tři měsíce, už sem si proprařila své:-)))Jen se ptám do jaké míry je to rizikové a popřípadě natuknout co s tím. děkuji mnohokrát.-))))

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
také bych nerada takhle na dálku "diagnostikovala". Pravda je, že se trochu nabízí hypotéza, že Váš budoucí přítel běhá z jedné závislosti ke druhé. Asi k tomu má tedy nějaký dobrý důvod, který dokud se nerozkryje a alespoň částečně nevyřeší, bude dělat stále paseku. To by mohla být cesta, jak z toho ven, otázka je, jestli bude chtít. Ptáte se, do jaké míry je tahle situace riziková. Záleží na tom, jaké riziko máte na mysli. Rizika intenzivního kouření THC určitě znáte, pro Vás je riziko hlavně asi v tom, že za chvíli Vám to bude vadit a nebo že se dostanete do role zachránce, což do vztahu tak úplně nepatří (nebo to musí oběma vyhovovat).
Z Vašeho dotazu mám trochu poct, že moc dobře víte, co Vás čeká, ale ráda byste slyšela, že to tak nebude. Ale třeba se pletu...