Prosím :( pomozte
Sob
Prosím vás pomozte mi.. jsem na dně, vyhrabala jsem se ze závislosti na drogách a teď do toho chci jít znova :( je to bezmoc.. mam pocit, že se zabiju, přemejšlim o předávkování, prostě potřebuju pauzu.. Prosím, co mám dělat :( a jaký máte názor na fenthanyl..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Především oceňuji, že jste se rozhodla napsat a máte odvahu se podělit s tím, co prožíváte. Ráda bych Vám pomohla, ale nepíšete moc podrobností o sobě ani o tom, v jaké jste situaci. Píšete, že jste se dostala ze závislosti na drogách a teď jste se ocitla ve stavu, kdy do toho chcete jít znovu... Přemýšlíte dokonce o sebevraždě, o tom, že se zabijete. Přitom vlastně jedním dechem uvádíte, že potřebujete pauzu... Takže jste zřejmě v nějaké pro Vás nanejvýš stresové situaci, od které si potřebujete ulevit, a nenapadá Vás v tuto chvíli jiné řešení než si dát drogy, předávkovat se, skončit se světem. Chápu, že Vám není dobře, a že přemýšlíte, jak s budoucností naložit a máte asi pocit, že se Vám moc nedaří, přestože se Vám podařilo seknout s drogami...
Ptáte se, co dělat. Napadá mě, že by bylo opravdu na místě využít osobně nějakou odbornou pomoc, třeba i anonymní. Takto přes internet bychom rádi učinili víc, ale není to v našich možnostech. Nevím, kolik je Vám let, co jste brala za drogy, jak se Vám z toho podařilo dostat, zda jste byla někde v léčbě nebo ne, jak dlouho abstinujete, co se Vám nyní přihodilo, že Vás to vede k takovým myšlenkám, o nichž píšete...  Pokud mi o sobě napíšete víc podrobností, včetně toho, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Myslím, že by se Vám dostalo potřebné podpory a pomohlo by Vám to řešit stávající situaci jinak, než jste o ní dosud přemýšlela.
Co se týče fentanylu, tak je to látka ze skupiny uměle syntetizovaných opioidů, je používaný v medicíně pro léčbu akutní i chronické bolesti a pro anestezii při chirurgických operacích.
Největší riziko fentanylu představuje smrtelné předávkování při záměně s heroinem. Jeho stejná hmotnost má přibližně až 80x vyšší analgetickou účinnost než čistý heroin (na české drogové scéně se obvykle prodává heroin o čistotě mezi 5-20 %).
Až do r. 2004 nebyl výskyt fentanylu na evropské drogové scéně zaznamenán, s výjimkou občasného průniku z legální farmaceutické výroby. Už na konci sedmdesátých let se však objevovaly sporadické zprávy o prodeji fentanylu na americkém drogovém trhu a o případech záměny s heroinem a smrtelném předávkování po intravenózním užití. Z oblasti USA rovněž pocházejí zprávy o zneužívání fentanylu zdravotnickým personálem.
Na rozdíl od heroinu se fentanyl zneužívá spíše ve formě papírků, napuštěných fentanylovým koncentrátem a užívaných polknutím; lze jej ale také šňupat či vdechovat jeho výpary. Naštěstí není fentanyl na českém černém trhu příliš dostupný.
Nevím úplně přesně a nijak to nevysvětlujete, proč se na fentanyl ptáte, ale musím Vás před ním důrazně varovat. Myslím, že jsou jiné cesty k tomu, abyste se cítila líp, než začít znovu brát drogy, včetně fentanylu. A také jiné cesty, jak řešit současnou situaci, než úmyslným předávkováním.
Držte se a napište, jak se Vám daří.