pervitin
zero
Dobry den,ma blizka osoba jiz 3 mesice velmi intenzivne uziva pervitin(ne nitrozilbe,snupe).v posledni dobe se jeji chovani ke mne zacalo stupnovat temer do agrese,vse co udelam,reknu je spatne,naopak kdyz se snazim nic nedelat,aby osoba mym jednanim nebyla pobourena,je to take spatne,zacinam si to jiz brat osobne a propadat zoufalstvi a depresim,jestli nejsem opravdu k nicemu a k nevydrzeni.Napadlo me,ze to jiz muze byt dusledkem pika,s jehoz uzivanim opravdu nemam zadne zkusenosti. Chci resit,ale nevim jak na to.Moc dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chování, které popisujete u své blízké osoby, je celkem typické pro uživatele pervitinu. Mají tendenci být nevyzpytatelní, chovat se jednou velmi mile, podruhé velmi zle, i agresivně. Samozřejmě nejvíc to vždy shcytá ten nejbližší. Není to tedy nic, za co byste si měla dávat osobně vinu, není to tím, že Vy byste najednou dělala něco špatně, byla špatná. Nyní s vámi dvěma žije ještě droga a ta o mnohém z chování blízkého rozhoduje, ať chcete nebo ne. Bohužel nemůžu říct, že by se to v budoucnu nějak zlepšilo, tedy pokud nebude dotyčný abstinovat od drog. Spíše se taková situace má tendenci zhoršovat, s tím jak přibývají problémy, které uživatel drogy nezvládá. O to víc je pak nervózní, podrážděný, o to větší má pak pocity viny a je zase milý, prostě nevyzpytatelný.
Možná by Vám pomohlo promluvit si o Vaší situaci  s někým nezávislým, z venčí. Obzvlášť pokud nemáte nikoho blízkého a cítíte se na to sama. Naše poradna přeci jen přímý kontakt nenahradí, proto bych spíše doporučovala zajít osobně do některého ze zařízení, které poskytuje pomoc blízkým osobám uživatelů drog. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište lokalitu, ráda Vám kontakt zašlu.
Přeji hodně sil a odvahy ke změně!