pervitin
MÁMA
DOBRÝ DEN ,SYN ROK A PŮL UŽÍVÁ PERVITIN ,HODNĚ SE ZMĚNIL ,UŽ SI I PÍCHÁ.LÉČBU ODMÍTÁ ,BOHUŽEL JE PLNOLETÝ,NEPRACUJE ,JE ZLÝ,MÁ I PSYCHICKÉ PROBLÉMY ,MLUVIL O SMRTI.NECHCE VYHLEDAT ODBORNOU POMOC,SLYŠELA JSEM ,ŽE V NĚKTERÝCH CENTRECH PŘIJDE PORADCE DOMŮ ZA ZÁVISLÝM,I KDYŽ NEVÍM JESTLI BY TO MĚLO EFEKT .NEVÍM JAK MU POMOCI

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu, že jste ve velmi obtížné a náročné situaci. Rozhodně doporučuji co nejdříve vyhledat odbornou pomoc (bohužel neuvádíte, odkud jste a tak nevím kam konkrétně Vás nasměrovat).
Veškerá zařízení pracující s konzumenty drog nabízí ve svých službách i poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Nemusíte čekat, až syn bude k využití odborné pomoci motivován, můžete těchto poradenských služeb využít i Vy sama bez ohledu na to, jak na to syn zrovna je. Můžete si o současné situaci více konkrétně pohovořit, doplnit chybějící informace, zvážit veškeré možnosti, poradit se jak vhodně pokračovat dál, jak se synem komunikovat, jak třeba lépe motivovat apod... Nejenom, že se poradíte, návštěvou nějakého zařízení získáte i podporu, což si v takto náročných chvílích jistě také zasloužíte. Navíc jsou to služby bezplatné, nezávazné a mnohdy jdou využít i zcela anonymně.
To, že syn pomoc odmítá v tuto chvíli, neznamená, že tomu tak bude vždycky. Uživatelé drog prochází různými obdobími a většinou každý dříve či později pochopí, že život s drogami, potažmo závislostí, zase tak báječný není. Je dobré být na tuto chvíli připraven a vědět co je dobré udělat, co naopak nedělat, kam se obrátit...
Pokud by pro Vás nebylo obtížné navštívit Prahu nebo z ní dokonce jste, můžete se obrátit na naši poradnu pro rodiče a na kolegyni, která se na práci s blízkými osobami uživatelů drog úzce specializuje. Zde uvádím kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9.00 - 19.00
Na první konzultaci je třeba telefonicky či emailem se předem domluvit.
Více zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde jinde, můžete se podívat do databáze kontaktů zde www.drogy-info.cz = v rubrice Mapa pomoci po zadání kraje a města, naleznete veškerá Kontaktní centra v celé ČR, kde můžete využít také bezplatného a možno i anonymního poradenství. Nebo napište ještě jednou, uveďte dobře dostupná města a my Vám rádi vhodné zařízení v blízkosti bydliště vyhledáme.
Zatím se mějte hezky, pokud bude třeba, klidně napište. Přeji hodně sil.
S pozdravem Markéta K.