péče v zahraničí
Fifi
Dobrý den,
sháním informace o systému péče o uživatele drog v zahraničí (anglicky mluvící země). Pracuji v drogových službách a mám v úmyslu vyjet za prací do zahraničí, samozřejmě mě láká práce v oboru ale netuším kde dohledat potřebné info, zejména o potřebné kvalifikaci (absolvování VŠ v ČR nemusí mít všude váhu) a celkově o systému práce s UD. Můžete mi tedy prosím napsat nějaké tipy kde se lze informovat? Na netu jsem našla spíš zprávy různých monitorovacích středisek... Děkuji :)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, ale Váš dotaz je trochu netypický. Nevím, kde přesně pracujete a ani v jaké oblasti drogových služeb, nicméně předpokládám nějakou menší organizaci, která nemá spojení se zahraničními partnery. Také nevím, kolik je Vám let a jaké vzdělání máte. Napadá mě, že byste mohla kontaktovat velké a dlouho fungující organizace v oboru, které se vztahy a spolupráci se zahraničím mají (např. o. s. SANANIM, Praha a Podané ruce, Brno), a zkusit se zeptat lidí, kteří přímo v zahraničních organizacích byli na stáži, pracovali tam nebo spolupracují se zahraničím na nějakých projektech. Také nevím, jakou zemi byste preferovala, jaký jazyk ovládáte... Také mám některé kontakty na kolegy, kteří pracovali v drogových službách v zahraničí (USA, Austrálie, Británie) a mohu Vám na ně předat kontakty. Možná bude lepší, pokud mi napíšete na soukromý mail Bara-Orlikova@seznam.cz, který tady normálně moc v plen nedávám, ale Vy jste kolegyně z oboru, takže mi klidně napište a můžeme se o možnostech pobavit.