alkohol
Maja
Dobrý den,
potřebovala bych poradit se svým manželem. Asi před dvěma lety jsem zaznamenala, že mám \"mizí\" alkohol z lahví.Když jsem na něj zatlačila, přestalo to. Zdánlivě. Před měsícem jsem při velkém úklidu sklepa našla prázdné lahve od alkoholu, asi 10. Byla jsem v šoku a manželovi jsem řekla, ať se odstěhuje. Slíbil, že už se to nebude opakovat. Tento víkend jsme byli s přáteli na chatě, a já ho pozorovala. Nedokázal si nedat alespoň pivo, i když jsem ho o to důrazně žádala. Taky večer ubylo v láhvi tvrdého alkoholu. Nevím co dělat a zda to ještě můžeme zvládnout sami. Moc děkuji za radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud poslední dva roky u manžela pozorujete vzrůstající potíže s nadužíváním alkoholu, doporučuji vyhledat odbornou pomoc. Veškerá zařízení specializující se na problematiku závislostí pracují i s rodinnými příslušníky a poskytují jim poradenské služby. V osobním kontaktu byste měla rozhodně více prostoru pohovořit o Vašich pochybnostech a společně s odborníkem naplánovat další vhodnou strategii. Poradit se jak vhodně partnera motivovat k tomu, aby i on případně pomoc vyhledal, pokud uznáte, že je to již nezbytné.
Rádi Vám vyhledáme vhodné kontakty, postačí, když uvedete, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti. Nebo se sama můžete podívat do databáze kontaktů zde:
www.drogy-info.cz = v rubrice Mapa pomoci po zadání kraje a města vyhledáte AT ambulance, na které je možnost se obrátit.
Zatím se mějte hezky, pokud by Vás ještě něco zajímalo, klidně pište.
S pozdravem Markéta K.