Závislost na marihuaně.
Selfish
Dobrý den,
vím ,že dotazů na toto téma je zde mnoho, ale i přesto se pokusím něco spatlat.:) Ve svých 23 letech (asi 65kg) Kouřím marihuanu již nějakých 8 let. V posledních 2 letech, jsem začasl ztrácet zájem jak o přátele, tak o své zdraví, dokonce i o jakoukoli práci, kterou dělat nemusím, tzn uklidit si doma a tak podobně. X krát jsem se po večerech přesvědčoval, že půjdu do sebe, ale nic z toho nebylo. Momentálně jsem dospěl do stavu, kdy jsem rozhodnutý přestat, plán je takový, že se zabavím úklidem, lékaři a vším důležitým a snad odvedu myšlenky jinam. Abych vše upřesnil, hulím každý den, 1-2g denně. zkouším pročíst pár knih a vůli a podobné věci, ale nevím zda to má smysl. pořád mám však tušení ,že to nezvládnu a zítra si řeknu, tak to zkusím příští týden..Klasika, vím ,že je to jen na mě, ale existují třeba nějaké čaje, terapie, cokoliv, co mi pomůže zapomenout?:D Hlavnéí je pro mě to, že nejsem prostě schopnej sebrat vůli a dát do kuby ani sám sebe, ani umýt nádobí, natož si pomoct.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
dotazy odpovídáme pouze přes web, proto se omlouvám, že nevyhovím Vašemu přání dostat odpověď na mail. Dotaz je ale alespoň skrytý pro veřejnost, přečíst si ho můžete jen s přístupovým kódem....
Ztráta vůle je bohužel jedním z nejčastějších a nejzrádnějších důsledků dlouhodobého kouření marihuany. Proto je také tak těžké s ní přestat. Popisujete to dost přesně - reálně opravdu hrozí, že si zase zakouříte a všechno půjde nanovo. Jenže s každým zmařeným pokusem se zmenšuje vírav úspěch a energie přestat. Změna po tolika letech totiž musí být poměrně komplexní, od způsobu trávení volného času, přes známé a kamarády, vztahy s blízkými, každodenní návyky (spousta kuřáků např. není schona bez jointa usnout) až po zvládnutí propadů nálady, které většinou přijdou. Zároveň je často nutné řešit příčiny, které Vás tak dlouho u marihuany držely. Nezřídka bývá nutné řešit i nastalé úzkosti nebo deprese. To vše je dost těžké zvládnout sám. Čaje, bylinky, relaxace, meditace, to vše může být podporou. Ale stejně je nejúčinější psychoterapie. Chápu, že si nejste jistý, jestli by pro Vás psycholog byl ten pravý. Ne všichni, kdo pracují se závislými jsou psychologové, nebo ne takoví, jak si je někdy lidé představují. Většinou jde o lidi zvyklé na všechny složitosti a anomálie, schopné přizpůsobit se do velké míry tomu, co budete v terapii potřebovat. Zkuste obvolat některá zařízení a myslím, že někdo Vám snad bude sympatický natolik, abyste k němu zašel. Kontaky na blízká zařízení (ambulance, AT poradny, Káčka) v Trutnově a Hradci najdete po zadání lokality na mapě pomoci na www.drogy-info.cz. K dispozici je tam několik možností.
Přeji hodně sil, ať se s tím dokážete co nejdřív poprat!