nevím si rady...
Petra
Dobrý den. mám problém z kamarádkou je jí 18 let a je z kladna.
problém je v jejím chování.. vůbec nevím co to s ní ted poslední dobou je.. někdy je úplně v pohodě plná života, baví se někdy mele pátý přez devátý ale je s ní sranda.. ale třeba pak hned druhej den je strašně výbušná. rozlobí jí snad cokoliv co existuje.. dokáže jí rozčílit i blbá odpověď ( ne, nevim, nic, proč)atp. a když už je v klidu na chvilku tak pak se hned omlouvá že neví co to sní je že to tak nemyslela.. a pak zase jako když přepnete televizi a zase se rozčiluje.. křičí někdy i nadává.. nebo třeba něco říká špatně jí rozumím tak se jí na to zeptám ještě jednou a nebo odpovím špatně a hned mě seřve a obviní mě že jí neposlouchám a že sem totálně blbá..atd a pak třetí dny je zase unavená nic jí nebaví.. nic se jí nechce.. a když se jí na něco zeptám tak mi odpoví že jí je to jedno.. a když ten den nějak přežijeme tak večer je sice unavená ale už se baví směje se a je to zase ona.. ale zase další den jak kdyby ji někdo vyměnil baví se všechno je v pohodě ale když se jí zeptá něco z minulího dne tak mi odpoví že si nic nepamatuje že nic neví že už je to dlouho a kolikrát se mě ptá co je za den a jaký je datum... furt jenom přemýšlí co si dá k jídlu a opakuje že má hlad a žízen.. takhle to jde zase dál a furt dokolečka druhý dny je nasraná, nesnesitelná.. další den zase unavená.. atd.. furt je to dokolečka... prosím pomoste proč je taková? a co můžu udělat abych jí pomohla.. ?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
těžko říct, proč se takhle kamarádka chová. To by V8m řekla jen ona sama a možná to ani ona neví. Podle toho, že píšete na naši poradnu, předpokládám, že máte podezření na drogy. Možné to je. Pravda je, že při užívání některých drog (např. pervitinu) se objevují velké výkyvy nálady i energie, velká chuť k jídlu ve dnech po užití apod. Také se ale může jednat o to, že kamarádka má nějaké problémy, o kterých neumí mluvit, nebo nějaké psychické potíže. Dokud nevíte, o co jde, těžko jí také můžete pomoct. Určitě už jste se jí ptala, asi jste nedostala uspokojivou odpověď. Zkuste to někdy v momentě, kdy se bude omlouvat, uvědomovat si své chování. Nabídnete jí pomoc, zeptejte se jí, co by potřebovala. I kdyby Vám hned neodhalila důvod svého chování, třeba bude schopná říct, co by jí pomohlo.