Odvar z makovic
Wejwarex
Dobrý den, mám otázku ohledně odvarů z makovic, ať už zralých nebo nezralých. S kamošema letos už druhým rokem začínáme ujíždět na odvarech z makovic, nejdřív nezralých a potom i sušených, prostě po dobu letních prázdnin. Jenomže zatímco ostatní si dají čaj z 20ti makoviček a tvrdí že jsou z toho opravdu znatelně vyjetí, já si můžu dát ten stejnej třeba z šedesáti a nikdy to na mě nemá takový účinky. Mám zúžený zorničky, jsem trošku uklidněnej, ale s tím co popisujou oni se to vůbec nedá srovnávat. Minulej rok si třeba dal jeden můj kámoš se mnou napůl odvar, bylo to ze začátku, takže oba dva bez tolerance. On byl mnohem víc mimo než já, tvrdil že to bylo strašně krásný a potom že se mu chtělo hrozně zvracet a bylo mu špatně. Já po stejným množství byl jenom v trošku lepší náladě, nic extra jsem neprožíval a špatně mi nebylo ani tehdy, ani nikdy jindy potom. Taky jsem neměl žádný absťáky,v září jsem s tím přestal a bylo mi to jedno, což se o kámoších tolik říct nedá. Může to být třeba tím, že mám v mozku málo nějakých opiových receptorů, nebo jsem na to od přírody víc imunní? Opravdu to nechápu, jak to na mě může mít o tolik menší účinky.
P.S.: Letos se bude možná experimentovat i s opiem, je možný že to na mě taky nebude působit a na ostatní jo? Jinak vím že je to návykový a nebezpečný atd...ale myslím že po minulým létu s tím nějakej větší problém mít nebudu (pil jsem odvar i několikrát do týdne a nikdy žádný absťáky nebyly)

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, můžete mít menší hustotu opioidních receptorů, nebo mohou být jejich subtypy v jiné koncentraci. Ale také platí, že psycická složka má poměrně velký význam a při stejné hloubce intoxikace můžete vy ji vnímat méně, zato kamarádi více. Stran odvykacího stavu - musíte brát obvykle s denní frekvencí, obvykle spíše několikrát denně a několik měsíců, aby se nějaký významný odvykací stav dostavil.
Nu, nicméně, nespoléhejte na to, že se nemůžete opiem, nebo makovinou předávkovat. Můžete a můžete zemřít. stejně jako po heroinu.