Syn
mizha
Dobrý den,můj 21letý syn bere pervitin,mohla bych ho poslat do pobytové léčebny,i když s tím nesouhlasí? Nemohl by pak kdykoliv dobrovolně odejít? Jestli takové léčebny jsou mohly byste mi poradit kde,děkuji. mizha

Odpověděl: Jakub Minařík
Nedobrovolná léčba je možná jen v tom případě, že pobyt pacienta na svobodě představuje bezprostřední riziko pro něj či okolí a hospitalizace může trvat jen po dobu, po kterou tento akutní stav trvá. Ve vašem případě to znamená, že pokud syn pod vlivem pervitinu bude mít psychotickou poruchu a přestane vnímat realitu a zane být nebezpený například tím, že bude napadne někoho v okolí, protože ho ovlivňuje vlnami, hospitalizují jej. Jakmile psychoza zmizí, musí jej propustit. Taková úprava už je platná velmi dlouho, souvisí s etikou v psychiatrii, která byla dosti zneužívaná. Za dob socializmu byli takové postupy bohužel dosti časté. Doby, kdy bylo možné někoho zavřít do blázince a tak se zbavit nepohodlných osob, naštěstí minuly. No, navíc platí, že vyléit někoho proti jeho vůli jde velmi těžko, takže ono by to stejně nepomohlo, možná byste měla nějaký čas klid, ale až by syna propustili, tak by se to vrátilo nanovo.
Dobrá rada je, navštívit nějaké zařízení, kde se zabývají pomocí drogově závislým a jejich rodičům a zkusit společně s pracovníky, ev. i se synem, pokud bude motivovaný najít nějaký postup, jak se léčit. A pokud motivovaný není, tak najít způsob, jak jej motivovat.
Když napíšete odkud jste, pokusím se vám najít kontakt.