co dělat??????
nešťastná teta
Dobrý den ráda bych se Vás zeptala:Zjistili jsme,že sestra mého manžela bere drogy(pervitín)má 2 letého syna a 9 let starou dceru.O chlapečka se postará jeho otec.Chtěla bych se zeptat jak postupovat v případě holčičky otce nemá a její matka se jí nevěnuje dítě chodí do školy(špatné známky,nečiste oblečení atd)Rádi bychom jim nabídli pomoc,že bychom si holčičku vzali k sobně než se její matka dá dopořádku.Jenže matka odmíta to,že drogy bere.Její parter jí vyhodil z domu vodila si tam feťáky atd.Holce jsme zaplatili na 3 týdny tábor,ale co až se vrátí nemaj kam jít.Máme jít na sociálku a nahlásit to?Co se bude dít dál?Nechceme,aby holčička skončila v ústavu.Rádi bychom matku poslali na léčení(musí chtít dobrovolně?)prosím o radu co v takové situaci dělat.Předem Vám děkuji za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Rozhodně je dobře, že píšete. Závislost je vždycky problém, pokud jsou závislé matky dětí, je to o to ještě komplikovanější...
Asi by bylo nejvhodnější další postup řešit v osobním kontaktu, ale netuším, kde žijete. Proto prosím napište ještě jednou a uveďte, jaká města máte dobře dostupná, abychom Vás mohli konkrétněji nasměrovat.
Zdali by pro Vás nebylo obtížné navštívit poradnu v Praze, doporučuji se obrátit na kolegyni /kontakt níže/, která se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Mohli byste se zde poradit, jak vhodně s partnerovou sestrou komunikovat a tím ji třeba i lépe motivovat k tomu, aby i ona odborné pomoci využila.
V tuto chvíli nevím, jak moc je pro Vás Praha vzdálená či není, nicméně se můžete pro zajímavost podívat na informace o našich zařízeních, které mají ve svých službách i program pro závislé matky/uživatelky. Dokonce máme k dispozici i terapeutickou komunitu, ve které se matky léčí ze své závislosti a dítě je po celou dobu s ní...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Veškeré služby jsou bezplatné, je třeba se na první konzultaci objednat.
Více zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zde informace o ambulantním programu: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Informace o pobytové léčbě v terapeutické komunitě pro matky s dětmi: http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
Pokud by Vám po přečtení informací nebylo něco jasné, klidně pište. Doporučuji se co nejdříve spojit s poradnou pro rodinné příslušníky a vše další řešit v osobním kontaktu. Zdali by Praha byl problém, napište znova, rádi Vám vyhledáme kontakt v místě Vašeho bydliště. Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta Kordová