Abstinenční příznaky
Misak
Dobrý den,
již rok a půl užívám Xanax a Citalopram.
Před měsícem jsem vysadila večerní dávku Xanaxu (1mg). Nyní vysazuji ranní dávku (1mg). Postupuji o 1/4 méně každých 14 dní. Po 14 denním snižování se u mě začaly projevovat zpět úzkosti, únava, vyčerpání bez důvodu, nechuť k jídlu a všem činnostem. Bojím se, jestli se mi nevrací deprese a těžké úzkosti nebo jsou tyto stavy spojené \"pouze\" s vysazováním léku. Dále bych se chtěla zeptat, jak dlouho musím být bez léků, když plánuji otěhotnět. Je mi 30 let a jsem bezdětná. Děkuji moc za Vaši odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud mohu doporuit - poraďte se s psychiatrem který vede vaši medikaci. Já bych osobně doporuoval navýšit citalopram a vysadit xanax, pak vysazovat citalopram. Zda je realistický cíl dosáhnout stavu bez medikace je otázka, kterou bude možné zodpovědět až později. Nicméně v souvislosti s těhotenstvím - studie dokazují, že pokud vysazení nemí možné - je medikace pro plod i matku menší zlo než neléčená deprese. Tak pokud to nepůjde nestresujte se, prostě je pak potřeba vybrat léky, které s sebou nesou nejmenší riziko poškození plodu. Mezi antidepresivy to není tak obtížné. :-) Držím palce.