organická rozpouštědla
REX
Prosim o radu-mám podezření v rodině na čichání organických rozpouštědel-pozná se to v moči? V jakém intervalu od čichání musím odebrat moč, aby se to poznalo? Kam jí mám dát na rozbor ? (Plzeň ) (praktická lékařka ? Centrum pro drogově závislé - kde v Plzni?Za každou cenou radu děkuji. IN

Odpověděl: Jakub Minařík
Z moči se to dá poznat blbě. Ona rozpouštědla strašlivě rychle vyprchají. V zásedě - pokud ten postižený nesmrdí jako lahev s ředidlem, tak už máloco najdete. Navíc - moč se musí zpracovat okamžitě - jinak to vyprchá, k odběru se nesmí použít spousta věcí - aby se to do nich nevstřebalo nebo se to jimi nekontaminovalo, ... :-( V Plzni bych se asi obrátil na Biochemickou laboratoř FN, nebo na Ústav soudního lékařství, který je na Lochotíně v areálu LF.
Mě jen tak napadá, že když máte podezření, tak jste to nejspíše poznal (a) po čuchu. Takže možná víte. Tak si říkám, jestli by nebyla cenější rada než kde vám udělají testy, kde si s vámi o tom promluví a pomohou vám najít řešení. Možná bych doporučil za tímto účelem zajít do toho centra pro drogově závislé (sídlí nad divadlem Lampa), nebo Psychiatrickou kliniku FN do AT ordinace. :-)