přítel
Naty
Muj pritel drive sprostredkovaval pervitin. Obcas jsme si dali i spolu. Momentalne jsem cista a nadale chci zustat,ale mam podezreni,ze pritel bere,ackoliv mi to nikdy neprizna. Ma casto zvetsene zornice,ale vymlouva se na to,ze je mel vzdycky velke, v posledni dobe je velmi vybusny a agresivni, vubec se o me nezajima,nezalezi mu na mych potrebach, pouze na sobe,casto popotahuje (delaval to drive po davce) a tvrdi, ze ma v krku nejaky pucek a nemuze se toho zbavit. Nespavosti netrpi,ale to netrpel nikdy.Casto vsak pres odpoledne spi.S jidlem nema problem. Garantuje mi to,ze ma k tomu odpor, ze se mu to hnusi apod. Je nesoustredeny, soustredi se pouze na psani sms. Navic,doma jsem mu na ruznych mistech nasla rulicky od snupani. Rikal,ze mu klidne mohu nechat udelat testy,ale bojim se,ze to nejak \"obchčije\". umi v techto vecech moc dobre chodit. Je nejake moznost zjistit,zda je zavisly? Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Závislost pomocí testu takhle nezjistíte. Můžete zjistit leda že užívá. Testy nejsou problém - existují testy z moči, kde se látka kumuluje, je delší doba detekce po užití, ty se samozřejmě dají zfalšovat cizí močí. Můžete použít testy ze slin, ty se falšují hůře, ale zase mají nevýhodu, že detekují kratší dobu. Bylo by je potřeba udělat v situaci, kdy je intoxikovaný. A taky to nutně nemusí být pervitin, ale třeba látka, která má podobný efekt, ale není detekovatelná.
Nu, jen si odpovězte na otázku, co budete dělat s výsledkem, když bude pozitivní nebo negativní.
Rozejdete se s ním, pokud nepůjde na léčbu? Počítáte s tím, že bude na léčbě několik měsíců? Budete věřit negativnímu výsledku? Pokud na tyhle otázky nemáte odpověď tak raději netestujte. Nejspíše to bude horší.
Napadá mě, že by byo možná moudré obrátit se na nějakou poradnu pro pomoc partnerům a rodičům závislých a najít nějaké smysluplné řešení.
P.s. Podle popisu chování partnera bych řekl, že užívá nějaká stimulancia.