Nevím co dělat
No name
Dobrý den,dříve jsem brala subutex(5let),předtím heroin.nyní chodím na metadon.Beru 8ml,chtěla jsem se zeptat zda bych mohla zpátky přejít na Subutex.Zjistila jsem že byl lepší,v tom smyslu že jsem u něj mohla snižovat dávky,u toho metadonu je to hrozný.Snižování mi nejde..Je možný v metad.centru požádat že bych přešla na S.?Ten bych si vysnižovala postupně,ale určitě rychlejc než M.Prosím poraďte mi.Mám z toho hrozný deprese,že je to takhle špatný...Přemýšlela jsem i o detoxu,ale nikdy jsem nedokázala úplně dokonce to vydržet.To bylo vždycky doma a bez nějakých prášků který by mi to aspoň trošku usnadnily.Potřebovala bych vědět,jak to tam bude,vím že by mi dávali subáče,a rychle snižovali ale ty bolesti nevím jestli vydržím.Budu tam křičet bolestí,budu protivná..To je přece hrozný.Mám malé dítě...Zvládla bych to?Nebo radši přejít na Subáče.Prosím Vás poraďte mi něco..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že jste se rozhodla vyabstinovat úplně. To je to nejlepší, co můžete udělat, zvlášť pokud máte ještě dítě, o které se staráte. Když Vám to nejde z metadonu, není jediný důvod Vás na něm držet. Určitě je možné přejít zpět na Subutex (nebo dnes už spíš Suboxone), akorát to pro Vás bude znamenat větší finanční zátěž. Ani z něj ale není lehké vyabstinovat, trvá to poměrně dlouho, snižování se vleče. Pokud jste opravdu rozhodnutá s drogami přestat, pak bych zkusila ten detox. Nikdo na Vás nebude koukat divně, když budete protivná nebo křičet bolestí. Vyabstinovat ze Subutexu ale není tak bolestivé, jako z metadonu nebo heroinu. Je to spíš taky takové dlouhé, vlekoucí se. Na detoxu by Vám ale ulevili.
V každém případě, aby to tentokrát vydrželo, doporučovala bych už předem si rozmyslet co dál, po detoxu. Uvažovala jste o léčbě? Je možná komunitní, i s dítětem. Nebo alespoň ambulantně, případně denní stacionář? To vše by bylo dobré zvážit, než se odhodláte na detox. Aby to tentokrát nebyl další nevydařený pokus, který by Vás jen utvrdil v tom, že Vám to nejde. Určitě to půjde, jen je třeba dobře zvážit, jak na to!