pervitin
mirka
nevím už co sem napsat, všechno jsem zhruba napsala do kolonky výše.Snad jen, jak postupovat, kdyby se šel léčit, je zaměstnán, ale mám strach, že ho pak vyhodí z práce, už tak si nasekal dluhy,tak nevím co dělat.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu Vaši obavu. Je pravda, že když nazraje čas na nástup do léčby a záviislý je motivován, je dobré to brzy využít. Na druhou stranu, pár dní by mu jeho motivace rozhodně měla vydržet. Jinak není moc velká naděje, že v léčbě vydrží. Odejít totiž může kdykoli, jak už jste se dozvěděla, je to čistě dobrovolné. Proto je dobře, že jste mu pomohla, dál už to ale nechte na něm. Zkuste ho zbytečně nechránit. Za svůj život je zodpovědný především on sám. On by si měl teď vyjednat vše potřebné k nástupu. Jestli to myslí vážně, zvládne to. Vy mu můžete být jen oporou. Léčit se za něj nemůžete.
Pokud by se to zvrtlo, což doufám, že nenastane, a syn by si léčbu rozmyslel, pak by bylo nejlepší, abyste se zašla poradit o dalším postupu osobně. Pokud jste z Brna nebo okolí, můžete se obrátit např. na sdružení Podané ruce, které má s pomocí závislým i jejich rodinám mnohaleté zkušenosti.
Přeji Vám, ať se celá situace brzy zlepší a syn nastoupí do léčby. I potom budete potřebovat hodně sil a energie, nebojte se tedy využít odbornou pomoc, kdykoli budete potřebovat.