alkoholismus
Eivie
Dobrý den,
mám kamarádku, jejíž nevlastní otec má velké problémy s alkoholem. Trvá to již několik let a začíná tím níčit rodinu.
Ta kamarádka k tomu není lhostejná a chtěla by mu pomoci. A tak jsem ji navrhla, že najdeme nějakou poradnu kam spolu (já a ta kamarádka) můžeme zajít a dostat nějaké rady jak s ním mluvit a jednat tak, jak potřebuje a a jak mu co nejvíce pomoci.
Mohli byste mi prosím poradit na koho bychom se mohli v Praze obrátit? Děkuju.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
určitě je dobrý nápad jít se někam poradit. Ideální by bylo, kdyby do poradny zašla Vaše kamarádka s dalšími členy rodiny, především svou matkou (případně jinou dospělou partnerkou otce). Ta bude mít totiž reálně největší šanci nějak na otce zapůsobit. Alespoň to tak obvykle bývá.
V Praze je možné navštívit např. poradnu pro rodiny závislých v Café Therapy ve Školské ulici (http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html), určité služby pro rodinné příslušníky poskytuje také alko ambulance u Apolináře, nejsem si ale jistá, zda to není pouze skupinová terapie (informovat se můžete přímo u nich - tel. 224 968 214).