Můžu dostat delirium?
Michala
Dobrý den! Situace se má tak: předevčírem jsem skončila s každodenní konzumací cca jednoho litru vína denně a častým braním Neurolu 0,5. Měním svůj život, opustila jsem práci ve vinotéce, kde mě to svádělo k pití a utekla jsem z nefunkčního vztahu.
Chci se vás zeptat, jestli jsem s oběma látkami neskončila moc náhle, že by se např objevily silné odvykací příznaky, případně delirium. Zatím se mi akorát hůř spalo a jsem mírně nervózní, ovšem není to nijak nesnesitelné. Dokonce se i chvílemi ve vlnách objevuje taková zvláštní euforie a rozjařenost.
Hrozí mi něco v dalších dnech?
Děkuji!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nepíšete podstatnou ifnormaci - kolik Neurolu jste denně užívala. Litr vína denně není zas tak strašná dávka, abyste nepřekonala abstinenční příznaky sama. Mnohem nebezpečnější je však právě Neurol, obzvlášť pokud jste si vytvořila křížovou závislost (alkohol - benzodiazepiny). Při náhlém vysazení vyšších dávek Neurolu se mohou objevit např. epileptické záchvaty, halucinace apod. Proto se doporučuje snižovat max. 0,5 mg za tři dny nebo i pomaleji, hlavně ale pod dozorem lékaře (který Vám má také léky předepsat a kontrolovat jejich dávkování, což možná tak úplně nebylo). Jak jsem už psala, komplikuje se to navíc spojením s alkoholem. Proto bych rozhodně neriskovala náhlé vysazení na vlastní pěst. Rozhodně byste měla plán vyabstinování udělat s psychiatrem. To nutně neznamená podstoupit detox. Pokud máte pocit, že to zvládnete sama, je možné zkonzultovat vysazení léku jen ambulantně. Určitě by jste to ale měla udělat, takhle to  skutečně není bezpečné.