testy
janicka
dobry den chtela jsem se zeptat delame synovi pravidelne testy z moci tento drogovy test je na extaze pervitin a metamfetaminy.kdyby bral neco jineho ukaze se mi to i na tomto testu.synuz je dlouho negativni.myslim ze uz je v poradku ale porad mam strach prosim poradte mi jestli mam koupit test jeste na neco jineho je jich hodne.chci mit jistotu.budu se asi bat uz cely svuj zivot.dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
test zachytí právě jen ty látky, na které je určený. Kdyby tedy syn bral např. opiáty - opravdu čistě "kdyby"! - tak by byl výsledek negativní. Existují i multi testy, které testují téměř vše běžné, kromě Subutexu. To je léčivo, proto je na něj extra test.
V podstatě si ale myslím, že tudy cesta nevede. Mohla byste tak syna testovat na všechno možné ještě za 10 let. A stejně by mu to nezabránilo se k drogám vrátit, kdyby chtěl. Lepší je vycházet z činů, z toho jak se syn chová, jak funguje, jak na Vás působí. Pokud máte pocit, že je v pořádku, zkuste mu to tedy věřit, samozřejmě s určitou dávkou opatrnosti. A také se podle toho k němu chovat. Testování nepatří zrovna mezi metody posilující vzájemnou důvěru. Je třeba počítat s tím, že k relapsu může dojít, ale syn by měl spíše vědět, že za Vámi okamžitě může přijít a s Vaší podporou ho může zvládnout. A pokud se nic takového neděje, bylo by dobré znovu pomalu nastolit běžný režim. Závislým nebude navěky, doufám tedy, že bát se jednou taky přestanete.