Léčba závislosti na marihuaně
Daniel
Dobrý den.
Jsem závislý na marihuaně(téměř celodenní užívání) a hrozně bych to chtěl omezit na kouření tak jednou týdne. Kouřím ji už 10 let. Je to vůbec reálné nebo se musí přestat úplně? Dochází se i kvůli marihuaně do nějakých center(nebo je to jen pro tvrdé drogy?) nebo je nutné si zaplatit psychologa? Hradí si člověk nějaké léčení? Mohl bych docházet jen na nějaká sezení, protože musím chodit do práce a do školy.
Předem velice děkuji za odpověď.
Daniel, Brno

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Dane.
Pokud jde o závislost na marihuaně, bylo by asi zbytečné podstupovat dlouhodobou residenční /pobytovou/ léčbu, která je zapotřebí především u konzumentů pervitinu a osob závislých na opiátech...
Rozhodně, ale nic nezkazíte návštěvou nějakého nejbližšího centra pro uživatele nelegálních drog.  Měl byste tak možnost pohovořit s odborníkem, který by jistě v osobním kontaktu lépe a objektivněji zhodnotil, co by pro Vás v tuto chvíli bylo optimální.
Odborníky lze vybírat různými způsoby, buďto ve zdravotnických zařízeních, které jsou vázány smluvními pojišťovnami, v různých neziskových organizacích, které bývají bezplatné či volit soukromé praxe, které bývají za přímou platbu. Záleží na každém, pro co se rozhodne, jaké má možnosti a jaké možnosti jsou v jeho okolí...
Níže uvádím možné kontakty z neziskového sektoru a zdravotnické zařízení...
Denní psychoterapeutické sanatorium Elysium
Ambulantní program
Sdružení Podané ruce, o. s.
Hapalova 22
Brno
telefon: 541227704, 777916261
MUDr. Jiří Dolák
http://www.podaneruce.cz
Psychiatrická AT ordinace
Psychiatrická léčba
Sdružení Podané ruce, o. s.
Hapalova 22
Brno,
telefon: 541226070, 777916263
fax: 541227704
MUDr. Ronald Marek
http://www.podaneruce.cz
Kontaktní centrum Vídeňská
Sdružení Podané ruce, o. s.
Vídeňská 3
Brno
telefon: 543249343, 775889919 (objednání poradenství)
Mgr. Petr Blažek
http://www.podaneruce.cz
Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti, odloučené pracoviště PPP
Ambulantní program
Sládkova 45
Brno
telefon: 548526802
PhDr. Lenka Skácelová
http://www.poradenskecentrum.cz
Zde na tomto odkaze naleznete veškerou sociální síť drogových služeb v Brně:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
Zatím se mějte hezky a držím palce.
S pozdravem Markéta Kordová