jak dlouho a kolik?
nečekaně
Ahoj mému příteli ted mají dělat krevní testy na thc má to daný od soudu,chtěla bych se zeptat jak dlouho se v krvi thc udrží a kolik ty testy vlastně stojí??Hulil ted docela dost no a výsledky má dodat soudu do měsíce....pls poradte dík

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Tak rozhodně by bylo vhodné, pokud přítel nechce mít další potíže, aby urychleně své další konzumace velmi zvážil.
K dispozici máme orientační údaje, poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří. U THC, účinné látky marihuany, je to přibližně takto:
detekce moč = 1 až 30 dní /možno i déle při každodenní konzumaci, při občasném užití cca do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní /při občasné konzumaci cca do týdne/
detekce sliny = jako detekce krev
Toto jsou, ale pouze údaje orientační. Nikdy nelze předem určit, kdo kdy bude již zcela beze stop, jelikož záleží na několika dalších aspektech. Především na intenzitě předešlé konzumace, to znamená, že pokud dotyčný konzumuje denně, bude se pohybovat v té vyšší uvedené hranici a možná i více. Pokud jde o jednorázové experimenty či užití občas, v té hranici nižší. Také záleží na kvalitě konkrétní drogy a na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání toxických látek z těla rychle vypořádat. Také nesmíme opomenout fakt, že právě THC se velmi dlouho uchovává v tucích,  z nich se postupně uvolňuje do těla a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných testů ukážou positivní výsledek. To znamená, že v danou chvíli nemusí být nutně dotyčný pod vlivem, nicméně je to důkaz, že v minulosti drogu užil...
Testy prováděné v toxikologické laboratoři nejsou úplně levnou záležitostí. Detekce z moče jedné látky stojí 487,-Kč /příklad: pouze THC 1x 487,-Kč, pervitin + THC 2x 487,-Kč, pervitin + THC + extáze 3x 487,-Kč/.
Ústřední toxikologická laboratoř
Areál Dětské kliniky, 1. patro, budova A2
Ke Karlovu 2
Praha 2
Tel: 222 967 188
Možná by nebylo úplně od věci, kdybyste nám napsali, co se vlastně stalo a proč soud tyto testy vyžaduje. Možná bychom Vám mohli pomoci i nějak jinak /kontakt na právní poradnu apod/... Můžete využít ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí... Tak to zvažte.
S pozdravem, Markéta Kordová