TEST NA PERVITIN
AJA
Děkuji za odpověd na online lekarně jsem našla test který je jen na pervitin nebo to aspon píšou stojí jen 80kč je spolehlivý? a po jaký době se pervitin může pořád prokázat v testu?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Test koupený na online lékárně je relativně spolehlivý, jeho spolehlivost je 95-98%. Pokud by byl přítel ochoten test podstoupit, tak je ale riziko, že vyjde pozitivní a přítel s tím nebude souhlasit, a bude výsledek popírat. I když je spolehlivost testui velká, není 100%. Takže by bylo potřeba ho laboratorně ověřit (tzn. kontaktovat toxikologickou laboratoř, kde by odebrali vzorek moči a udělali test), což stojí několik set, v případě, že by to byl test jen na jednu drogu - pervitin. Je dosti nepravděpodobné, že by látky typu metamfetamin (pervitin) a jiné amfetaminy byly obsažené v "tripu", jak už jsem psala v předchozí odpovědi. Pokud přítel tvrdí, že drogu měl jen jednou (a to LSD, v "tripu", a že do toho byly přimíchané jiné látky a proto test vyšel pozitivní na stimulační drogy), tak po dvou nebo třech měsících od užití by test na jakoukoli drogu měl vyjít negativní. V poznámce popisujete chování přítele - podrážděnost, nespavost i po 2 dny... to bohužel ale spíše odpovídá tomu, že stimulační drogy bere. Především to, že píšete, že někdy i dva dny po sobě nespí. To je jeden z hlavních příznaků užívání stimulačních drog (v našich podmínkách zejména pervitinu).
Teď jde o to, co tím testem chcete dokázat - pokud bude negativní, neznamená to, že přítel v poslední době drogy neužil, jen to znamená, že to bylo před delší dobou než cca 14 dní (do kdy je možné metamfetamin v moči detekovat). Pokud bude pozitivní, neřekne Vám to, jak dlouho a jak intenzivně přítel drogy užívá, navíc může výsledek zpochybnit a bude potřeba provést laboratorní test, který to 100% prokáže. Ale prokáže jen to, že v posledních cca 2 týdnech drogu min jednou užil... Víte, jak s tím výsledkem testu chcete naložit? Zkuste se zamyslet nad tím, co uděláte, ať už bude výsledek negativní nebo pozitivní. V případě negativního výsledku - drogy se neprokážou - budete příteli víc důěřovat, budete s ním chtít dál zůstat...? V případě pozitivního výsledku - drogy se prokážou - budete se s ním chtít rozejít, budete chtít, aby se šel léčit...?
Možná jsme u toho, že Vám ve vztahu vadí spoustu dalších věcí, které mohou, ale nemusí být způsobené braním drog. Přítel se chová k vám podrážděně, i když řešíte maličkosti, má podivné návyky - dva dny nespí a pak zas dva dny prospí, máte podezření, že k vám není upřímný... jeho chování se patrně změnilo od té doby, co se znáte. Není to spíš důvod k řešení? Z toho, co popisujete, mi vyplývá, že ve vztahu asi nejste moc spokojená. A to ať už jde o drogy nebo ne.
Nevím, kolik let je Vám ani příteli, zda spolu žijete... neznám podrobnosti. Ale na Vašem zvážení, zda je takový vztah akceptovatelný pro Vás, zda jste v něm spokojená. A to bez ohledu na to, jestli přítel něco bere nebo ne.
Napadá mě na závěr, jestli byste se o tom nechtěla poradit s někým z odborníků osobně - abyste získala potřebné informace, podporu a inspiraci, jak pokračovat dál. Pokud byste o to měla zájem, tak vám můžu doporučit kontakty ve vašem regionu.
Zatím držím palce. A myslete také na sebe a na to, jak se cítíte Vy.