Pervitin
evulik
Dobrý den můj přítel přes 2roky bral (nitrožilně) pervitin nyní je 1,5 \\\"čistej\\\",ale za poslední měsíc dost změnil chování a začíná byt v kontaktu s lidmi co to ještě pořád užívájí.Začal pít hodně alkohol a kouřit Marihuanu a argumentuje to tím,že zahání tím \\\"absták\\\".Říkal,že už se k tomu vrátit znovu nechce,že ví,že to nikam nevede,ale nejsem si jistá,že nakonec nenastane ten moment,kdy se k tomu vrátí...Jsem zoufalá s toho nakolik se dá jeho slovům věřit...

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
pravděpodobně jste omylem zadala svůj dotaz 2x. Pro jistotu svou odpověď kopíruji i sem + přidávám kontakt na zařízení v Ostravě, v prvním dotaze nebylo upřesněno město.
Kontaktní centrum
o. p. s. Renarkon
Halasova 16
Ostrava - Vítkovice
telefon: 595627005, 602670789
Jaroslava Gembalová
http://www.renarkon.cz
K-centra poskytují také služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Vše bezplatně, nezávazně a lze i anonymně.
Mějte se hezky. Markéta K.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdravím Vás.
Vaše pochybnosti jsou pochopitelné a také dost na místě. Pokud přítel v minulosti potíže s drogami měl a v současné době se opět stýká se starými kamarády, nadmíru konzumuje alkohol a THC, situace by mohla být alarmující...
Těžko to vše celé nějak objektivně zhodnotit takto na dálku a s minimálním množstvím informací. K objektivnímu posouzení je vždy nezbytný především osobní kontakt a pohovor s dotyčnou osobou.
Uvádíte, že přítel své současné konzumace alkoholu v kombinaci s THC omlouvá tím, aby neměl ,,absťák"... Abstinenční syndrom následuje po přímém vysazení drogy, tudíž pokud je přes rok čistý, zcela logicky mu žádný již nehrozí. Zdali užíval pervitin, žádné dramatické abstinenční syndromy se nedostavují, jelikož pervitin není fyzicky návykový. Po vysazení pervitinu /jelikož jde o stimulant/, který zcela nepřirozeně organismus vybičuje k nadstandardním výkonům /kdy tělo nepotřebuje spánek, příjem potravy atd./, je organismus ,,pouze" /v porovnání např. s heroinem/ vyčerpaný a zesláblý. V případě pervitinu spíše hrozí nástup toxické psychózy, nežli klasický ,,absťák", který známe z filmů...
To, ale neznamená, že jeho vysazení je nějak výrazně snadnější, to jistě není. Psychická závislost také dokáže velmi potrápit. V různých intenzitách a frekvencích se ,,chuť" na drogu vrací a je pak na každém, jak je schopen se s tímto procesem vypořádat. Netuším, zda se přítel někde léčil nebo zda se abstinoval sám. U osob, které odbornou pomoc nevyužili, se bohužel velmi často stává, že nemají tolik potřebných informací jak v těchto chvílích se svými chutěmi zacházet, jak je zvládat a jak jim předcházet... Po té se právě může stát, že snadno inklinují k jinému typu závislosti či vymění primární drogu za drogu jinou...Což v samotném výsledku zase tolik nemění, problém zůstává stále nevyřešený...
Doporučuji využít poradenských služeb pro blízké osoby a o všem co teď prožíváte a o Vašich obavách pohovořit v osobním kontaktu. Můžete se i poradit, jak přítele například motivovat, aby i on tuto možnost sám pro sebe zvážil atd...
Zdali je Vám dostupná Praha, můžete se obrátit na kolegyni, která se na blízké osoby uživatelů nelegálních drog úzce specializuje. Veškeré služby jsou bezplatné a je třeba se na první konzultaci předem objednat.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(nachází se prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html Otevřít odkaz v novém okně
Pokud by Vás zajímali informace o pervitinu, můžete se podívat sem:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Zde také obecné informace pro rodiče a blízké osoby: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Zdali žijete někde jinde, nebojte se napsat znova a uvést města, která by Vám vyhovovala. Rádi vyhledáme a doporučíme jiné vhodné zařízení, kam se můžete zajít poradit.
Zatím se mějte hezky a určitě se ozvěte, jak se vše dál vyvíjí. Můžete využít i tvz. ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu = nikdo ji tedy neuvidí. Držím palce.
S pozdravem Markéta K.