Halucinace po pervitinu
Alex
Dobrý den, občas si dám pervitin, naposledy jsem měl před 6 týdny. Pokaždé jsem měl \"snesitelné dojezdy\", teď ale, dojez trval 2 dny a poslední den nastaly zrakové halucinace postupně i sluchové, přesněji audiovizuální. Ty zrakové se projevovali mírný vlněním jakýchkoliv předmětu na který jsem se koukal nějakou dobu. V tu dobu jsem byl již třetí den beze spánku. Halucinace si nedokážu vysvětlit, pokud mužete poradit, předem děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Váš dotaz psán pod stejným autorem, totožným názvem dotazu a s velmi obdobným zněním, byl již odpovězen. Najdete jej pod kódem číslo 83 85 50.
Pro jistotu Vám odpověď kopíruji i sem /viz niže/.
Je to přece jenom  pár dní, co jste své stavy zde popisoval. Jak se vše odvíjí dále a jak Vám je? V tomto dotaze píšete, že jste tři dny nespal. Pokud budete pervitin užívat několik dní v kuse, je to pro organismus opravdu velká zátěž, jak po fyzické stránce, tak po psychické. V těchto momentech je pak více pravděpodobný výskyt toxické psychózy či jiných nepříjemných stavů...
Markéta Kordová
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdravím Vás.
Užíváte pervitin, tudíž byste měl počítat i se stavy a pocity, které nejsou příjemné... Stavy, které popisujete, nejsou zase až tak neobvyklé, na pervitinu celkem běžné, žádná složitá odpověď na to také není...
Pervitin je stimulující látka, která může vyvolat tvz. toxickou psychózu, halucinace či jiné bludy /vizuální, sluchové, ale i čichové/.
Nikdy nelze předem říci, u koho se dostaví a po jakém časovém úseku konzumace. Někdo může tyto stavy prožít již po prvních dávkách, někoho potkají třeba až po několika letech. Nicméně vždy je to pouze otázka času. Jsou to velmi individuální záležitosti. Také záleží na kvalitě drogy /nelze opomenout, že pokud si drogu kupujete, nemáte nikdy jistotu, zda je droga ,,čistá" a není namíchána s nějakou příměsí/. Na osobnostním rysu jedince, stejně tak na tom v jakém psychickém rozpoložení se zrovna nachází. Pokud je genetická dispozice k nějaké například psychiatrické diagnose, může užití jakékoliv drogy /včetně THC/ nemoc jaksi odstartovat...
Zde na tomto odkaze si můžete o pervitinu přečíst více informací, určitě se podívejte na kapitolu ,,Rizika užívání":   http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud by Vaše nepříjemné prožitky pokračovali, doporučuji již nic nekonzumovat /včetně alkoholu a THC/, dalším užitím by Váš stav pouze sílil. Zdali byste měl zájem, si o tom co prožíváte s někým popovídat v osobním kontaktu, rádi Vám doporučíme nějaký kontakt /stačí uvést města, která máte dobře dostupná/.
Poradenských služeb např. v K-centech, lze využít bezplatně a především anonymně. Tak to zvažte, a když tak se ozvěte.
Mějte se hezky a buďte opatrný.
S pozdravem Markéta K.