Marihuana ve 12?
a.studnicka
Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o radu. Můj manžel má dva syny z prvního manželství, je jim 13 a 15. Tráví u nás každý druhý víkend. Zjistili jsme, že ten mladší si už minimálně rok pravidelně kupuje marihuanu. Byli jsme v šoku, že dnes už dvanáctileté děti kouří trávu. Čekali jsme podobný problém se starším synem. Ten ji kouří samozřejmě taky. Jejich matka se asi snaží, ale sama to nezvládá, má s novým partnerem další dítě a žijí společně s prarodiči, kteří jsou oba alkoholici. Ten starší k nám už moc nejezdí a myslím si, že tam toho už moc udělat nemůžeme. Ale co ten druhý? Jaký máme k celé věci zaujmout postoj, ani ne tak já, ale jak se má zachovat jejich táta? Trestat a zakazovat? Má si s ním promluvit, ale o čem vlastně? Máme tomu přihlížet a čekat, kdy zkusí něco dalšího? Jediné co nás napadlo je zastavit přísun peněz, který je už tak minimální. Zcela jistě se chce vyrovnat staršímu bratrovi, protože si ho vzal za vzor, nebo se prostě jinak zabavit neumí. Donedávna celé dny trávil pouze hraním počítačových her. Poraďte prosím, co dělat?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Rozhodně co nejdříve vyhledat odbornou pomoc a vše řešit v osobním kontaktu. S ohledem na velmi nízký věk syna se mi to jeví jako alarmující. V těchto případech nelze moc používat obecné rady aplikovatelné na všechny, je nutno mít více ucelených informací o situaci celkově. Také to není záležitost, která by se vyřešila jednorázově... Je nezbytný průběžný kontakt, systematická spolupráce...
Neuvádíte, odkud jste. Pokud by nebylo pro Vás obtížné využít poradny v Praze, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se specializuje na práci s rodinnými příslušníky uživatelů nelegálních drog. Můžete s ní bez obav probrat vše co je třeba a poradit se jaké vhodné další kroky zvolit... Poradenství je bezplatné a je třeba se nejdříve objednat.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
/poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy/
Školská 30
Praha 1
Tel.: 284 824 234
GSM:  739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Obecné informace pro rodiče: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Více informací o zmíněné poradně zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky, držím palce.
Markéta Kordová