pomoc
jana
Dobrý den,chtěla jsem zeptat a poradit. Přítel bral 5 let drogy, rok už jenom tak dvakrát za měsíc. Měsíc už je čistej,ale když ho chytne (absták)nejde to vydržet je zlý a kouše si rty a tak dále říká že to nedá a že si proto pojede že to vzdává.když to přestane je zas hodný,chtěla bych mu pomoct ,ale nevím jak prosím Vás o nějakou radu.Hrozně děkuju Jana

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jano.
Dle toho co uvádíte, vypadá to, že se přítel snaží od pervitinu osvobodit a nejde mu to úplně dobře. Rozhodně by bylo nejrozumnější, kdyby se obrátil na nějaké zařízení pracující s uživateli nelegálních drog a využil odborné pomoci. Vše by pro něj bylo jistě snadnější, potažmo i pro Vás.
Netuším, zda jste o této variantě hovořili a zda by přítel byl ochotný někam zajít. Uvedla jste, že konzumoval pervitin cca 5let, není to zrovna krátká doba. Jak sama vidíte, i když konzumace velmi omezil v porovnání s minulostí, stále se mu nedaří jej vypustit ze svého života úplně.
Teď je měsíc čistý, což je bezvadné a jistě by bylo fajn, kdyby se mu podařilo abstinenci udržet...
Ale...pervitin /více se můžete dočíst zde: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html / je látkou, na kterou vzniká především silná závislost psychická. To znamená, že chutě na drogu se v různých intenzitách a frekvencích průběžně vrací. Toto jsou momenty, při kterých bohužel, mnozí selhávají. Pokud by využil odborné pomoci mnohému by mohl předejít, lépe se by naučil rozpoznávat rizikové situace, pracovat se svými chutěmi atd...
Nejenom, že by bylo vhodné, aby přítel navštívil nějaké zařízení a začal své potíže řešit, můžete i Vy /bez ohledu na to, zda přítel bude chtít pomoci pro sebe využít/  navštívit odborníka a poradit se. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog nabízí nejen pomoc aktivním uživatelům, ale i jejich příbuzným a dalším blízkým osobám. Nebojte se těchto služeb využít. Nejenom, že jsou to služby bezplatné, ale především se díky doplněním informací lépe zorientujete v této nesnadné problematice. Poradíte jak vhodně s partnerem komunikovat a třeba jej i lépe motivovat, aby i on nějakých služeb využil...
Osobní kontakt je v tomto směru zcela nejúčinnější.
Zde na tomto odkaze si můžete pročíst obecné informace pro blízké osoby:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Netuším, kde žijete. Pokud by pro Vás nebyl problém Praha, můžete se obrátit na kolegyni a naši poradnu. Zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o. s. SANANIM
/poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy/
Školská 30
Praha 1
Tel.:  284 824 234
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Více o poradně zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde jinde, můžete se podívat do databáze na odkazech níže nebo napsat ještě jednou a upřesnit region, rádi Vám vhodné zařízení vyhledáme a doporučíme.
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/?region_id
Zatím se mějte hezky. Kdyby Vás ještě něco napadlo po přečtení informací, klidně pište.
S pozdravem Markéta K.