elektronická cigareta
ivana
Dobrý den.
Jsem učitelka ZŠ. Dnes jeden žák ve škole měl u sebe elektronickou cigaretu,kterou vzal svému otci. S dvěma dalšími spolužáky ji kouřili na záchodku.
Je to poprvé, co jsme se s tím setkala. Co bych měla o elektronických cigaretách vědět a jak jsou nebezpečné pro děti? Co bych o tom měla vědět?
D2kuji za odpověď. Ivana

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Naše poradna se spíše specializuje na problematiku nelegálních drog, co se týče kouření (včetně problematiky elektronických cigaret), tak by Vám lépe poradili na webu, který je zaměřen přímo na kouření a závislost na tabáku.
Základní informace o elektronické cigaretě naleznete např. na
http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektronick%C3%A1_cigareta
nebo na webech výrobců. Elektronická cigareta je variantou klasického kouření, jedná se o variantu o něco zdravější, ale nikoli zcela neškodnou, protože obsahuje také řadu látek, které uživatel elektronické cigarety vdechuje, včetně zpravidla obsaženého nikotinu.
Poradit se o tom, jak situaci řešit, jak se žáky o tomto komunikovat a jaké informace jim poskytnout, můžete na poradně Koalice proti tabáku na
http://www.bezcigaret.cz/poradna. Připravují i preventivní programy zaměřené na kouření.
Přeji hodně štěstí.