co je to za skratku
ich
Dobrý den tyto skratky Amph.Meth.XTC. vyšli mému přiteli v testu který mu dělali policiste a já bych chtěla vědět co sou zač kde se vyskytuji atd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Zkratka Amph v tomto kontextu bude znamenat amfetaminy (stimulační drogy), Meth je zkratka pro pervitin - metamfetamin (další ze stimulačních drog) a XTC je zkratka pro drogu zvanou extáze (obvykle obsahující účinnou látku MDMA).
Pokud měl Váš přítel pozitivní test při policejní kontrole na tyto látky, tak je nanejvýš pravděpodobné, že tyto drogy užívá, případně je přinejmenším v poslední době užil. Podrobnější informace o těchto látkách najdete na našem webu pod kolonkou Stimulační drogy, případně se můžete podívat také na www.drogy-info.cz pod kolonku Ilegální drogy.
Pak se samozřejmě můžete dozeptat na cokoli, co Vás zajímá.
Předpokládám, že jste asi dosud nevěděla, že přítel nějaké drogy bere - alespoň mi to tak z Vašeho dotazu vyznívá, tak byste se možná chtěla i poradit, jak s tou informací nakládat dál. To samozřejmě záleží na Vás.
Pokud bude chtít, tak znovu napište.