Heroin
Verka
Můj přítel, se mi po pár měsících přiznal, že fetuje. Dneska jsem u něj viděla červené strupy na nohách i rukách. Může to být od toho, jak si píchá? Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Věrko.
Těžko hodnotit strupy na rukou přítele takto na dálku, bez toho aniž bychom je viděli. Samozřejmě, že to mohou být strupy od vpichů (pokud si přítel aplikuje drogu intravenózně), ale také může heroin konzumovat jiným způsobem, např. kouřením a pokožka na rukou a lýtkách může být poškrábána. U konzumentů heroinu je celkem běžný symptom (škrábání se na končetinách, jelikož je svědí).
Ke skryté poznámce: Vaše obavy jsou celkem na místě. Rozhodně, pokud by přítel aplikoval drogu i.v. (injekčně). K tomuto způsobu užití se samozřejmě váže velké riziko přenosu infekčních chorob, pokud dotyčná konzumující osoba nepoužívá pouze svůj injekční materiál.
Být ve vztahu se závislou osobou není snadné a přináší to nemalé potíže. Jistě by bylo vhodné, abyste si o všem, z čeho máte obavy, došla osobně popovídat a poradila se co dál... Veškerá zařízení pracující s uživateli drog, nabízí poradenské služby blízkým osobám, aniž by to bylo v závislosti na tom, zda se dotyčná užívající osoba má chuť léčit či ne. Doporučuji poradenství využít.
Netuším, kde žijete. Zdali není problém Praha, můžete se obrátit přímo na naši poradnu a kolegyni, která se na práci s rodinnými příslušníky specializuje. Vše bezplatně a kontakt zde:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
/nachází se v prostorách kavárny Café Therapy/
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Více informací naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud by tento kontakt nevyhovoval, napište znova a uveďte prosím, jaká města máte dobře dostupná. Vyhledáme Vám jiné vhodné zařízení ve Vašem regionu.
Mějte se hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.