Marihuana
Tess
manzelem zijeme oddelene,vychovavame 4,5 leteho syna.Nejsme rozvedeni. Manzel je zavisly na marihuane.Je silny kurak a marihuanu si dava do cigarety hned po probuzeni a udrzuje se tak cely den.Vykyvy nalad,ranni abstaky,nespolehlivost.Jinak je skvely tata,proto to chci resit.Jeho norma je starat se o syna, kdyz kouri travu/hasis,bezne ridi a syna ma v aute,v min roce 2 x boural.Zacina chodit mene do prace..Jak ho muzu donutit,aby prestal?Vim,ze syn je pro neho vsim,nikoho ale jinak nerespektuje.Mohu mu syna vzit?Naridit testy na THC?Koho mam kontaktovat?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
obávám se, že se vám "donutit" manžela, aby s marihuanou přestal, nemusí podařit. Co však zcela jistě můžete, a myslím, že by to bylo na místě, nesvěřovat mu do péče vašeho malého syna, pokud je aktuálně pod vlivem THC. Zvláště to, že váš muž jezdí "zkouřený" autem a navíc má s sebou dítě, bych vnímala jako vysoce nezodpovědné a rizikové a rozhodně bych to netolerovala. Nevím, zda jste s ním již mluvila o tom, že si nepřejete, aby se synem trávil čas, pokud je intoxikovaný a jak se k tomu postavil on, nakolik si uvědomuje svoji nezodpovědnost.
Na vašem místě bych se asi obrátila buď na OSPOD (Odbor sociálně-právní ochrany dětí) na místně příslušném MÚ nebo asi nejlepší bude věc probrat s právníky v Právní poradně A.N.O., která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt najdete na www.asociace.org
To že si někdo občas dá marihuanu ještě zdaleka nemusí znamenat, že je špatný rodič a není se schopen postarat o děcko. Ale jezdit "zkouřený" s dítětem v autě, potažmo pokud v průběhu roku dvakrát boural, je fakt dost o průšvih.