Hydromorfon
petr
Dobrý den přeji.Mám jednu důležitou otázku,která mi nedá spát.Je to již 8 měsíců,co užívám opiáty.Nikdy jsem nebral heroin a jiné pouliční látky.Jde o léky.Nejprve Morfin,pak delší dobu DHC a občas oxycontin.Nyní mi paní doktorka přestala psát léky a já si sehnal Palladone.Ještě podotknu velice důležitou informaci,že 19.6 jsem objednaný ke specialistce na substitucní léčbu suboxonem.Do té doby musím užívat hydromorfon.Není to na dlouho a snažím se brát co nejmenší dávky ve 12cti hodinových intervalech,ale i přes to se denní dávka vyšplhá až na 128mg.Toto mě velice děsí protože jsem se dozvěděl,že hydromorfon je až několikrát silnější než pouliční heroin.Jsem motivovaný k substituční léčbě a postupné snižování až k vysazení.Mám pěkný byt,fajn práci,skvělou přítelkyni a funguju jako spořádaný člověk.Mám však veliké obavy,že z této dávky hydromorfonu budu muset brát velice vysoké dávky suboxone.Pokud by mi první měsíc stačila 1 8mg tableta,tak to ještě finančně zvládnu,ale jelikož o hydromorfonu nemám moc informací,tak se bojím,že ta dávka bude mnohem větší.Můžete mi prosím odhadem říct,na jaké dávce suboxone bych mohl vystačit nebo mi prosím sdělit vaše zkušenosti z praxe?Ani nevíte,jak mě toto trápí.Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jakub Minařík
Kdybychom pátrali po ekvivalentu dávky, vyžadovalo by množství které užíváte poměrně vysokou dávku buprenorfinu. Ale vzhledem k tomu jak probíhá převod z užívané látky na buprenorfin, není dávka tak vysoká. To souvisí s mechanismem převodu z plného agonisty na buprenorfin, vyčká se ž se objeví odvykací stav a pak se teprve nasazuje buprenorfin, protože jinak by buprenorfin odvykací stav naopak vyvyvolal.
No, sečteno a podtrženo - na počátku budete potřebovat minimálně 8 mg tabletu, ale pokud jde o detoxifikaci buprenorfinem, tak k té může dojít klidně během jednoho měsíce bez výraznějších komplikací. Cena tedy nemusí být nikterak vysoká, odvykací obtíže nijak vážné. Po 8 měsících bych neočekával ani závislost, spíše jen tělesný návyk, vysazení bych považoval za snadné . pokud tedy nemáte nějakou drogovou karieru v minulosti. Otázkou zůstává, jak k vyšemu návyku došlo, proč jste začal takhle nadužívat léky. To je ale prostor pro samostatnou intervenci