toxikolické testy u policie
Dirge
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na vstupní testy u policie, pokud se chcete stát policistou, musíte se také podrobit testu na omamné a psychotropní látky. Chtěl bych vědět jak přesný je tento test na THC a zdali dokáže odhalit užití marihuany před třemi měsíci. Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
na to, aby vám bylo prokázáno užívání marihuany po třech měsících by bylo nutné provést toxikologický test z vlasů. A vzhledem k tomu, že je to finančně i technicky dosti náročná záležitost a používá se poměrně zřídka (např. v soudním lékařství ap.), předpokládám, že vám bude proveden test z moči. Ten je schopen detekovat THC v případě intenzivního předchozího užívání cca 1 měsíc, vyjímečně i déle. Při občasném užívání je to kolem dvou týdnů. Záleží také na obsahu THC v užívané marihuaně či individuální metabolismu organismu.
Takže předpokládám, že váš test bude mít po třech měsících abstinence zcela jistě výsledek negativní. Nicméně, pokud by vás to mělo nějak zneklidňovat, můžete si v lékárně koupit orientační test na THC z moči (stojí +- 70,- Kč) a udělat si jej v předstihu v domácích podmínkách, abyste měl jistotu, jak na tom jste.
Hodně štěstí.