zla aplikacia
Morticia
Dobry deň.Potrebujem poradit.Pred dvomi dnami som si už použitou injekčnou striekačkou(použita mnou) pichla pervitin.Pravdepodobne som sa netrafila a na ruke sa mi vytvorila ako keby zdurenina.Neboli ma to ani mi nič v podstate nieje, len mam strach či sa mi nemože niečo stat.Môžte mi poradit mastičku alebo niečo čim by som si to mala natierat aby som urychlila hojenie?
Ďakujem.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
pokud jde skutečně o dva dny starý nášleh vedle, pak bych na Vašem místě ruku v prvé řadě šetřila - nenamáhejte jí, nezvedejte těžké věci, neaplikujte si do ní. Pomoci by mohla mast typu Ibuhepa nebo Heparoid (obě volně prodejné v lékárně). Místo namažte, přikrijte kouskem igelitu, převažte obvazem a nechte přes noc.
Popisujete, že máte na ruce pouze zduřeninu, bez ničeho dalšího. Kdybyste však měla sebemenší pochybnost (místo bylo bolestivé, zarudlé, nebo naopak necitlivé,...) raději se osobně obraťte na lékaře, nebo na nejbližší kontaktní centrum.
Nášleh vedle může být zdrojem řady komplikací. Méně zkušený uživatel si ho naví může zaměnit s jinými problémy (např. počínající absces). Z toho důvodu se při aplikaci doporučuje nejprve aspirovat, aby měl dotyčný jistotu, že je v žíle. Dávku je dobré aplikovat (pokud možno co nejvíce naředěnou dostatečným množstvím vody) pomalu, aby se žíla nespálila, případně nepraskla. Injekční aplikace je prostě nejnebezpečnější varianta! Zvažte, zda by nestálo za to, užívat jiným - mnohem bezpečnějším -způsobem (polykání tablet, kouření, šňupání). Pokud se rozhodnete zůstat u injekční aplikace, můžete se o jejím bezpečném a šetrném provedení pobavit s pracovníky kontaktního centra nebo se streetworkery přímo v terénu. Případně je možné se podívat na web www.edekontaminace.cz, na kterém je možné získat řadu užitečných informací týkajících se předcházení rizikům, která s sebou užívání drog (zejména injekční) nese.
Stačí to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.