Jak pomoci dospělé drogově závislé dceři?
zdenitko
Dobrý den, potřebuji poradit, jak pomoci dospělé drogově závislé dceři, která si odmítá závislost přiznat. Již byla léčena ambulantně na psychiatrii, léčbu nedodržovala, pomoc rodiny mimo finanční odmítá. V současné době je na pokraji fyzických sil, ohrožuje okolí svými záchvaty a vyhrožuje sebevraždou. Situace je velmi kritická, chystáme se dceru odvézt do nejbližší psychiatrické léčebny, ovšem nevím, jak to bude, pokud nebude souhlasit nebo uteče.
Děkuji za jakoukoli radu.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
je-li dcera dospělá, bude muset s pobytem v léčebně souhlasit. Jinak může kdykoli svobodně odejít.
Situace, ve které se nacházíte, není jednoduchá. Najít z ní cestu ven, bude také nějakou dobu trvat. Neexistuje žádné univerzální ani rychlé řešení. Přesto je ale jistě spousta věcí, které byste mohli vyzkoušet. Proto bych vám v tuhle chvíli raději nabídla kontakty na místa, kam se můžete s žádostí o pomoc obrátit osobně. Na všechna se můžete obrátit zcela zdarma a můžete počítat s jejich diskrétností.
Kontaktní centrum, o. s. NET
Družby 1125, Karviná - Nové Město, 735 06
telefon: 596 316 808
kontaktní osoba: Lenka Táborská, DiS.
http://www.k-centrum.net
Modrý kříž v České republice o.s.
Odborné sociální poradenství je poskytováno i osobám blízkým a příbuzným osob závislých.
Pivovarská 15/9, Karviná - Fryštát, 733 01
telefon: 595172346, 731494695
kontaktní osoba: Bc. Dorota Sikorová
http://www.modrykriz.org
Drogová poradna, o.p.s. Renarkon
Mariánskohorská 29/1328, 702 00 Ostrava - Moravská Ostrava
telefon: 596 638 806
mobil: 724 154 239
kontaktní osoba: Mgr. Břetislav Kantor
http.://www.renarkon.cz
Držím Vám palce a přeji hodně sil.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.