mám,nemám?
marex
dobrý den,
budu stručný.Jsem obyčejný kluk z vesnice ktery studuje nástavbu.V zivote chci jeste neceho dosahnout a necim být...jsem snad chytry a inteligentni kluk.I kdyz s moji otazkou asi tak vynikat nebudu.Mám už nějake menší zkusenosti s pervitinem.Dohromady jsem mel asi tak 10 lajn v zivote.Posledni jsem mel pred pulrokem,ale to jsem jeli s kamosema v kuse 3dny...ja ktery to mel jen parkrat to bylo na me az moc...od te doby nic....citim se fajn,vsechno v pohode...ale ted jsme si s kamosem rekli ze by jsme si dali na zacatku prazdnin...chceme jet na tekky a poradne si to tam uzit a rikaly jsme ze by jsme si na ten den poresily a pak se na to zas vysraly...coz pro me nebyl nikdy problem,protoze jsem si to dal vzdycky tak jednou do pul roku.takze zavysli vazne nejsem...chceme jen jednou aby jsme si uzily zacatek prazdnin...ale od te doby co jsem to mel naposled jsem nad sebou premyslel jestli mi ta droga mohla ovlivnit psichyku natolik ze bych mohl byt ted jiny...ja to na sobe necitim tak proto se chci zeptat.bojim se ze po kazde davce se snizuje ineligence cloveka a jeho premysleni...jde mi totiz vazne o skolu a o moji budoucnost a bojim se ze kdyz si dam po delsi dobe zas tak ze budu o neco blbejsi a poznamena se to na me psichyce...je to mozny ze clovek ztraci mysleni a inteligenci po kazde davce? treba jsem byl driv jeste chytrejsi a ani o tom ted nevim...tak prave nevim jestli si mam s ni dat nebo nemam...jaky jsou dojezdy vim ale jde mi o ty dlouhode nasledky...nekdo rika ze to nici bunky ktere se ale pak zas obnovi kdyz s tim prestane...nevim proste....dekuji mockrat za odpoved Marek

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Marku.
Ano, při dlouhodobém chronickém užívání může pervitin způsobit trvalé poškození mozku se symptomy podobnými demenci. Nicméně i jednorázové užití s sebou nese různá rizika, např. rozvoj toxické psychózy, jejíž průběh může připomínat schizofrenii (bludy, halucinace, paranoia atd.) a která může přetrvávat i po odeznění vlastní intoxikace. Její zaléčení někdy vyžaduje hospitalizaci, případně dlouhodobou psychiatrickou péči s medikací. Jedná se o dosti nepříjemné psychické onemocnění, které může mít i poměrně vleklý průběh. A to nemluvím o zdravotních rizicích předávkování, komplikacích způsobených užitím nekvalitního materiálu či možném rozvoji závislosti do budoucna.
Nu, asi bych zvážila jiný způsob oslavy začátku prázdnin, nakonec pervitin jste už vyzkoušel a prošlo to naštěstí bez následků, takže si můžete promyslet všechna pro a proti. Zdá se, že vám záleží na dostudování školy, perspektivní budoucnosti i na tom, abyste si nenaběhl do nějakých zbytečných průšvihů. Určitě vás nechci nějak strašit, ale řekla bych, že z tohoto úhlu pohledu je to poměrně jasné. A je fajn, že se takto dopředu ptáte.
Tak ať všechno dobře dopadne a hezké prázdniny.
Zde nějaké odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/78/550/Objeven-pravdepodobny-mechanismus-poskozeni-mozku-metamfetaminem-pervitinem-