rodiče
Jana
Vazena pani Kordova,
dekuji Vam za dalsi odpoved, pisu pozde, upadla jsem do hluboke deprese. Matku po mesice propustili z nemocnice, otec nalehal na personal. Poslala mi sms, ze ona je uplne v poradku a nemocny je soused, ktery na ni zavolal 112 a policii. Protoze nemam vlastni mobil, pouzila otcuv, nereagovala jsem. Rodice, zejmena otec se mnou od 30.4. prerusili veskere kontakty. Otec mi velmi hrube a vulgarne nadaval do zradcu a spionu a vyhrozuje, ze mne vykope z bytu, na ktery mi pred 25 lety dal penize. Pry JA jsem vinna za matcin stav a spory se sousedy. Je to naprosty nesmysl, nemela jsem tuseni, co se tam odehrava, pouze na jeho sms o problemech se sousedy jsem se jednim mailem souseda zeptala. Jedinym vinnikem cele situace je otec, ktery vzdy uprednostnoval karieru a matce 40 let nosil radepury, rohypnoly a lexauriny. Ten uziva ve velkem i on sam. Matka je na nem totalne zavisla, emocne i financne. Jsem presvedcena, ze ma na ni velmi spatny vliv, posledni dva tydny jsem opet precetla jeji dopisy, kdy velmi rozumne a vecne pise o svem trapeni, jak ji bije, jak na ni zavolal zachranku (úred par lety), jak se chce rozvest atd. Proste nyni nemam vubec zadne moznosti, otec je velmi agresivni manipulativni a mam z nej panickou hruzu. Sam uz asi trpi bludovou poruchou, ma fixni ideu, ze jsem nepritel, nemam silu ani vuli mu to vyvracet, jen bych jej drazdila. Moje nervy jsou napnute jak struny, lekam se pri kazdem zazvoneni telefonu, nejradeji bych se odstehovala z republiky. Teprve nyni v plne siri vidim, co nadmerne uzivani leku a desetileti nereseni manzelske potize rodicu napachaly a jake stesti mne potkalo, ze jsem normalni a jediny lek, ktery uzivam, je max.aspirin pri chripce. Vysvetlit psychicky nemocnym ci \"jenom\" zlym lidem to, ze moje svedomi je ciste a ze jsem pro ne v zivote udelala mnohem, mnohem vice, nez jsem mela, je zbytecne. Ale hrozne to boli. Odpustila jsem jim tolik zleho, ceho se dopustili, snazila se na jejich prani a nalehani resit jejich spory, ale oni se jen nadopovali praskami, zdemolovali byt a pak se zase usmirili. Velice se omlouvam za tak dlouhy email, vlastne ani nevim formulovat dotaz. Dekuji, ze si to prectete.J

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jano.
Jak jsem již psala, celá situace kolem Vašich rodičů, je nesmírně složitá. Vaše pozice nezávidění hodná v tom smyslu, že vlastně nemůžete nic moc dělat... Jistě to ve Vás vyvolává pocit bezmocnosti a možná i vlastního selhání, že nejste schopna matce pomoci. Ale tady opravdu těžko pomáhat... Chápu, že se Vám s tímto vědomím žije asi ne úplně snadno, pokud máte dojem, že matka někde tiše trpí a nechává se manipulovat otcem, motá se v začarovaném kruhu a není cesty ven... Musí to být silný nápor na psychiku. Myslím, že by bylo rozumné, abyste se obrátila na nějakého terapeuta, se kterým byste o všem, o čem píšete sem na naši poradnu, mohla více podrobněji hovořit. Věřím, že by Vám to v mnohém pomohlo a možná byste sama pro sebe nalezla nějaké řešení...
Ve Vašem příspěvku jsem nenalezla žádnou otázku, směrem k nám. Vnímám Vaše psaní spíše jako potřebu vypsat se z toho co se děje...což je pochopitelné. Právě proto se znova přikláním k využití terapeutické podpory v osobním kontaktu...
Mějte se hezky. Zkuste se moc netrápit a pokusit se něčím si udělat radost... Držím Vám palce!
S pozdravem Markéta Kordová