abstinence
elis
Dobrý den
prosím poradte mi, je mi 25, pred 5 lety jsem poprve zkoušela asi 5 mesicu (ale ne stále) stimulacni drogy - piko, amfetaminy, slaba pro me byla extaze a marihuanu, kterou od te doby kourim skoro pravidelne v ruznych intervalech napr. vysazeni na tyden na dva, pote treba pul roku stale, v praci vecer pred spanim rano po probuzeni. Ted jsem znovu od listopadu zacala brat (asi) pervitin nebo nejaky odpad od neho ale porad nonstop v praci i vecer abych usla! a trvalo to tak do dubna s vysazenim max na jeden tyden dohromady za celou dobu, kdyz to doma prasklo prestala jsem, tyden jsem lezela doma, kdyz jsem sla znova do prace tak nejdriv jsem to nahradila travou a alkoholem ktera mi k memu prekvapeni opet navodila stav jako piko, musela jsem prestat i sni a hlavne mi prestala pusobit, vzdy jsem se totiz snazila svysovat davku az jsem z ni usnula proste jsem si davala az do konce co nejvic jsem snesla, po par dnech abstinence travy jsem objevila doma tramadol v ruznych formach (tablety, kapky, rozpustne tablety) opet jsem mohla fungovat kdyz po mesici tramal dosel mela jsem znovu priserny abstak a nejhorsi je ze se rano nemohu k nicemu dokopat! nemuzu vstat a normalne fungovat! nevim jak po vi´kendu vstanu kuli tomu uz jsem nekolikrat neprisla do prace, zapomela jsem zminit ze uzivam asi od zimy zoloft ovsem nepravidelne...dochazim k vazene psychiatricce u ktere ovsem odpoved a radu nenachazim jsem tam jen hodinu... na leceni nemuzu potrebuji pracovat nabizela mi ho, a konecne muj dotaz: prosim rekne te mi jak zmirnit abstinencni priznaky! psychicke(deprese, nic me nebavi bez drogy) fyzicke(bolest nohou-záškuby, a hlavne to ze nemuzu rano vstat) prosim poradte mi jak to zmirnit anebo aspon jak dlouho to bude trvat! je mi 25 jsem divka vazim 50 a jsem na drogy strasne slaba

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zaímco závislost na marihuaně nebo pervitinu byla hlavně psychická, v případě Tramalu už to tak není. Jde o opiát, a en způsobuje poměrně zěžkou fyzickou závislost. Pokud se Vám podaří vydržet, akutní příznaky zmizí do pár dní. Pak ale budou ještě týdny, možná i měsíce přetrvávat poruchy nálady a spánku. Hlavně se ale zase vrátí to, proč neustále chodíte od jedné drogy ke druhé. To je jediná možná cesta, vyřešit tentokrát příčinu, ne následek, tedy nezaplácnout díru po Tramalu něčím jiným, ale zabývat se tím, co v drogách stále hledáte a v čem je pro Vás jejich výhoda. Ideální by byla samozřejmě pobytová léčba, nejste přeci jen začátečnice. Pokud to ale z existenčních důvodů nejde, přínosem by mohla být i ambulantní forma léčení. Ta by Vám v práci nijak nebránila a snad byste se posunula někam dál, ať už k abstinenci, nebo ke zjištění, že bez léčebny se prostě neobejde.