těhotenství a drogy
Matka
Dobrý den jsem v zoufalé situaci.Moje dcera 19let je s největší pravděpodobností drogově závislá.Žije v domácnsti s přítelem,jeho bratrem a bratrovo přítelkyní.Ti všichni jsou na drogách.Z jejich okolí se dozvídám šílené věci o tom co se v bytě děje hádky bitky,dcera se již několikrát sbalila a odcházela vždy se vrátila.Tvrdohlavě odmítá že by se měla vrátit domů.Co nejvíc nás ale znepokojuje že je ve zhruba ve 20týdnu těhotenství od samého počátku co ví že je v jiném stavu slibuje a přísahá že se chce léčit jen čeká až jí příjmou na detox do Plzně.Tvrdí že podstoupit detox může jen do 5 měsíce ale že je dlouhá čekací doba na přijetí.Jelikož je ve stadiu že mě ustavičně lže už nevím co je pravdou a co ne.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Naše zařízení pracuje i se závislými matkami/uživatelkami drog. A to tak, že matka je po celou dobu léčby se svým dítětem. Nejenom, že si léčí svou závislost, zároveň si za pomoci pracovníků pomáhá upevňovat svou roli matky a vším co s tímto souvisí...
Léčba probíhá v terapeutické komunitě Karlov. Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk).html
Pořadník do této komunity zprostředkovává toto pražské zařízení:
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon:  220 803 130, 220 800 041
Fax:  266 710 489
GSM:  605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
Kontaktní osoba: PHDr. Preslová Ilona
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00
17.00 - 18.30 - rodič. konzultace
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Více zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Doporučuji se s tímto zařízením co nejdříve spojit a poradit se, jak v dané situaci pokračovat dále. S ohledem na stav dcery, je třeba vše řešit hned. Pokud by dcera spolupráci odmítala, nebojte se na konzultaci objednat Vy sama. Můžete se podrobněji informovat, jak dceru dále motivovat, aby i ona odborné pomoci využila...
Co se týká skryté poznámky, jistě vše o čem jste psala, proberte s kolegyní v osobním kontaktu.
Budu Vám držet palce a budu ráda, když nám napíšete, jak to dopadlo.
S pozdravem Markéta K.