Braska
Ursula
Dobry den, braska bere drogy, rika jim male bile prasky a kouri Mar. na ruzne zpusoby.... vcera odpadl doma a probudila ho sestra az po nekolika minumach. Rekl ze uz to nema pod kontrolou. Netusim jak dlouho v tom jede a co presne bere. Vim ze vymlouvani, hadani, premlouvani nepomuze i to ze ukonceni musi byt jeho rozhodnuti. Jak mu pomoci aby k tomuto rozhodnuti dosel a opravdu chtel prestat? On ma moznost odjet od svych dodavatelu a zustat na nejakou dobu se mnou do jine zeme.... ale on si s tou myslenkou jenom hraje.... nikdy nerekne nic presneho... no a taky tu neni garance ze s nim nekdo bude 24 hod denne, protoze ja i partner chodime do prace. Chci mu pomoci ale nevim jak zacit. Ja o tom oficialne nevim (pred nim) ale sestra si taky s tim nevi rady a nema pristup na internet takze nevi kde hledat pomoc.
Prosim kde si muzu precit jak ho navezt na to aby se zmenil, aniz by si toho vsiml. Vsude je tolik informaci o drogach ale nikde jsem nenasla tipy jak na to.
Moc dekuji za pomoc
Ursula

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
takové rady se těžko na internetu hledají, protože nejsou často moc účinné. Každý případ je jedinečný, každý člověk, který bere drogy, je jiná osobnost a Vaše rodina je také jedinečná. Proto není dobré dávat obecně platné rady. Jistě už jste něco zkusili, zbytečně bych se možná opakovala. Co se ale asi nepodaří, je změnit bratra a jeho život, aniž by si toho všiml. Je mnohem lepší pokoušet se o to s ním, nebo hlavně on sám, pouze s Vaší podporou. Vy sama se můžete dojít poradit, jak v současné chvíli postupovat a co můžete bratrovi nabídnout, abyste se zároveň neobětovala zbytečně. Pokud byste chtěla kontakt na poradnu, napište, kde by to mělo být. Nebo si můžete kontakt zkusit sama vyhledat na "mapě pomoci" na www.drogy-info.cz.