nevím si už rady
Renata
Synovi je 17 let,několikrát do měsíce kouří marihuanu.Mluvíme o tom,nechá si udělat testy,které mu už půl roku vychází pozitivní.Stále ale nacházím pomůcky na kouření trávy.Domu nikdy zhulený nepřišel,po nocích se netoulá.Má problémy s docházkou do školy,rebeluje,špatný prospěch.Je ochotný se mnou o tom mluvit.Ale naše rozhovory končí buď hádkou,nebo rezignuju a k ničemu se vlastně nedobereme.Možná na něj moc tlačím.Poslední dobou slyší od každého jen kritiku.Nepřipadá mu,že dělá něco špatného,má po tom dobrou náladu,je to jen lehká droga.Byl vždy velice citlivý,vše bouřlivě prožíval už od dětství.Mám strach,jestli jeho nálady nejsou jen projevem puberty.Chodil i k psychologovi,ale nikam to nevedlo.Nikdy se úplně nesvěřil.Každý psycholog volí jiný přístup a já už nevím jak na něj.Mám jít do poradny,donutit ho,jít tam také.Povídat si s ním.Nebo přeháním a jsem jen úzkostná matka.Děkuji za odpověd

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že určitě nic nezkazíte, když zajdete d poradny a proberete celou situaci podrobně a osobně. Je vidět, že Vás to velmi trápí, a že nad tím uvažujete ze všech stran. Neděláte rychlé soudy, což je dobře. I kdyby jste trochu přeháněla, je to pořád lepší, než něco opomenout, zanedbat. Důležité je, že jste pořád ještě schopní se spolu bavit, že jste k sobě otevření a upřímní. Není nutné syna nutit, aby šel s Vámi. Zajděte někam nejdříve sama, abyste si mohla ujasnit myšlenky a názory a najít odpověď právě na otázku, jestli je třeba se znepokojovat a podnikat další kroky, nebo ne.
Pokud byste potřebovala kontakt na poradnu, napište lokalitu, ráda Vám jej zašlu.